واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی چالش‌های متعددی دارند که از جمله مهم‌ترین آنها نوسان‌های ارزی، مشکلات برای تهیه مواد اولیه و قاچاق این لوازم در بازار است. وزیر صمت اعلام کرده به دنبال بر‌طرف کردن این مشکلات است: «در حال حاضر تمرکز ما روی ثبات قیمت‌های لوازم خانگی است و همان‌طور که شاهدیم یکسری متغیرها افزایش پیدا کردند، اما همچنان ثبات را  در بازار لوازم خانگی داریم. از سوی دیگر از واحدهای تولید خواسته‌ایم که چالش‌های خود را مطرح کنند تا در مواردی که امکان کاهش قیمت وجود دارد، از آنها حمایت می‌کنیم.» وزیر صمت در ادامه درباره برنامه وزارت صمت برای جلوگیری از قاچاق لوازم خانگی نیز گفت: «‌برنامه ما در این زمینه «کد رهگیری» است که بیش از ۱۸ میلیون کد رهگیری در لوازم خانگی صادر شده است.»

فاطمی‌امین در پایان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا با قدرت بیشتری انجام خواهد شد گفت: «‌با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در حال حاضر آماده مقابله جدی با قاچاق لوازم خانگی هستیم.» از سوی دیگر سخنگوی وزارت صمت شرایط ایجاد تسهیلات برای خرید لوازم خانگی را تشریح واعلام کرد: «‌تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی برای ۲۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امید قالیباف گفت: «‌نمایشگاه دائمی لوازم خانگی از چند روز گذشته در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شده است. تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می‌شود، در این راستا هم با بانک‌های مرتبط صحبت شده و پنج بانک پای کار هستند. همچنین قیمت تخفیف‌دار هم در این زمینه در نظر گرفته شده است.» به گفته سخنگوی وزارت صمت، کیفیت لوازم خانگی فرآیندی است که انتها ندارد، اما در کوتاه‌مدت وزارت صمت شرکت‌‌های تولید‌کننده را مکلف کرده تا گارانتی لوازم خانگی را از ۱۸ ماه به ۲۴ ماه افزایش دهند. همچنین استاندارد قطعات برای افزایش کیفیت لوازم خانگی در دستور کار قرار گرفته است.