مدیرعامل گروه صنایع گیتی‌پسند با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه تولیدکنندگان تاسیسات ساختمانی و عمدتا تمام صادرکنندگان از بازگشت مبالغ صادراتی وحشت دارند و همین موضوع میزان صادرات را کاهش می‌دهد، می‌گوید: توصیه ما تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و تاسیسات به انبوه‌سازان این است که برای بالا بردن کیفیت ساخت‌و‌ساز و عمر مفید ساختمان از محصولات با‌کیفیت و شناسنامه‌دار استفاده کنند.

علیرضا جنتی در ادامه گفت: برگشت سرمایه تولیدکننده بسیار مهم است. حداقل باید واسطه‌ای میان مصرف‌کننده خارجی و تولیدکننده داخلی وجود داشته باشد تا سرمایه تولیدکننده مجددا وارد چرخه شود. بالغ بر ۸۰ درصد تولید محصولات مواد اولیه است و باید در چرخه تولید بازگردد. حمایت بسیار ضروری است که اگر محصولی به یکی از کشورها صادر شد دولت حمایت کند که مبلغ صادرات به تولید‌کننده برگردد. این وحشت عدم بازگشت پول صادرات محصول باعث می‌شود میزان صادرات روز‌به‌روز کاهش یابد. امید است تحریم‌ها بر‌طرف شود و تمام مصرف‌کنندگان با شناخت کافی محصولات ایرانی خریداری کنند.

 وی درباره این پرسش که چالش اصلی این روزهای تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و تاسیسات ساختمانی و درخواست مشخص آنها از دولت چیست، گفت: ذخایر و منابع زیادی در کشور داریم به‌ویژه در موضوع پتروشیمی‌ها. اما خرید از بورس دچار دست‌اندازهایی است و بحث نقدینگی نیز از مشکلات تولیدکنندگان است. با بنگاه‌های اقتصادی نیز در اخذ تسهیلات دچار مشکل هستیم که امیدواریم این دست‌اندازها برداشته شود.  در صورت حمایت از تولیدکننده داخلی، محصولات ایرانی می‌تواند به سراسر دنیا صادر شود. به لحاظ نیروی کار نسبت به سایر کشورها فوق‌العاده بالا هستیم و به لحاظ ذخایر نیز در رتبه عالی قرار داریم. همت ملی می‌طلبد تا محصول ایرانی را چه به لحاظ قیمت و چه به لحاظ کیفیت به تمام کشورهای دنیا به صورت تولیدات درجه یک صادر کنیم.

جنتی در ادامه با بیان اینکه توصیه ما به انبوه‌سازان این است که شرایط اقتصادی کشور برای همه قابل لمس است و می‌دانیم که چه افرادی با چه مسائل و مشقاتی دنبال اخذ وام هستند تا یک واحد مسکونی را تهیه کنند، گفت: اگر انبوه‌سازان این تصور را داشته باشند که خانواده زیر آن سقف زندگی خواهد کرد در انتخاب نوع محصول و نوع کیفیت محصول دقت خواهند کرد. انبوه‌سازان باید تحقیق و تفحص کنند و جنس و محصولی را به بازار مسکن وارد کنند که کیفیت مناسبی داشته باشد و آن واحد مسکونی تا دهه‌های آینده جوابگو باشد. جنس بی‌کیفیت مورد استفاده در واحدهای مسکونی مانند ریختن آب درون شیر است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید مقایسه‌ای بین محصولات داخلی با محصولات خارجی در حوزه تولید لوله‌ها و لوله‌های پنج لایه داشته باشید،کدام بهتر و با‌کیفیت‌تر است، گفت: در تولید لوله‌های پنج‌لایه و تک‌لایه خوشبختانه به دلیل قیمتی که دارد صرفه اقتصادی با محصولات ایرانی است و به ندرت در ایران نمونه خارجی و اتصالات خارجی پیدا می‌شود. امید است با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب به دانش‌بنیان‌ها توجه ویژه‌ای شود. چرا که آینده خوبی در انتظار دانش‌بنیان‌ها است. بنده به رئیس‌جمهور هم عرض کردم که تابلوی تبلیغاتی برای تحصیل خارج از کشور نباید دیده شود و باید به گونه‌ای عمل کنیم که جوانان در ایران مشغول به کار باشند و از خام‌فروشی جلوگیری شود تا بتوانیم جنس تولید شده را به بازار عرضه کنیم. حرف اول و آخر تولیدکنندگان این است که محصول تولید‌شده به بازارهای جهانی صادر شود نه مواد اولیه.

جنتی درباره عمر مفید محصولات گیتی‌پسند نیز گفت: لوله‌های پنج لایه حدود ۵۰ سال عمر دارد. همچنین این محصولات ۳۰ سال نیز گارانتی دارد و ۱۰ سال هم محصولات گیتی‌پسند بیمه خواهد شد. همه این موارد را عنوان کردم نه به این دلیل که محصول گیتی‌پسند خریداری شود. همه این تلاش‌ها برای این است که جنس با کیفیت به بازار عرضه شود.

به گفته وی با توجه به درخواست‌های داخلی که فوق‌العاده بالا است و شبکه توزیع عالی می‌توان گفت که مجموعه گیتی‌پسند در یک سال گذشته ۲۰ درصد محصولات خود را به کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، عراق و سوریه صادر کرده است. اما متاسفانه به دلیل تحریم‌ها محصولات گیتی‌پسند با برندهای دیگر کشورها به اروپا عرضه می‌شود.گروه صنایع گیتی‌پسند با عمده تولیدات صنایع تاسیسات ساختمان اعم از لوله‌ها و لوله‌های تک‌لایه و پنج‌لایه و انواع و اقسام درب‌های داخلی ضدسرقت در حال فعالیت است. پنل گچی و انواع و اقسام لوله‌های فاضلابی و فوم‌ها نیز از دیگر تولیدات این مجموعه است. در مجموع بالغ بر ۳۵۰۰ کارگر و پرسنل داریم. ۶۵  درصد از سهم بازار تاسیسات کشور به گروه صنایع گیتی‌پسند تعلق دارد. این شرکت سال جاری از دو محصول رونمایی کرد.