به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمد منصوریان در خصوص جزئیات برگزاری این همایش و نمایشگاه جانبی آن اعلام کرد: مرکز تحقیقات به عنوان بازوی مطالعاتی و پژوهشی وزارت راه و شهرسازی برنامه‌‌های بهبود و توسعه زیرساخت‌‌های کشور را دنبال می‌کند که در همین خصوص نیز مرکز موفق شد تا ۱۳ دوره همایش و نمایشگاه را با موضوع قیر، آسفالت و ماشین‌‌آلات برگزار کند. سرپرست بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: دوره چهاردهم همایش قیر، آسفالت و ماشین‌‌آلات با مشارکت متخصصان و صاحبنظران صنعت و با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از ۱۰ تا ۱۲ آبان در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار خواهد شد.

سرپرست بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص محورهای این همایش توضیح داد: محورهای همایش شامل قیر و فرآورده‌‌های قیری، مخلوط‌‌های آسفالتی، تحلیل و طراحی روسازی، مدیریت روسازی و روش‌های نگهداری و بهسازی، توسعه پایدار در صنعت قیر و آسفالت، فناوری‌‌های نوین، ماشین‌‌آلات و روش‌های اجرایی، نظام فنی و اجرایی، تثبیت لایه‌‌ها و روسازی‌‌های مرکب، ایمنی در ساخت، نگهداری و بهره‌‌برداری از روسازی است.

منصوریان گفت: با انتشار فراخوان برای دریافت مقاله تا ۲۰ شهریورامسال تعداد ۹۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که در ادامه با ارسال مقاله برای اعضای کمیته علمی همایش و تشکیل جلسات داوری ۱۰ مقاله برای ارائه شفاهی، ۳۸ مقاله برای ارائه به شکل پوستر انتخاب شد. به گفته وی، کلیه مقالات پذیرفته شده به تفکیک نوع پذیرش در لوح فشرده «مجموعه مقالات چهاردهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌‌آلات» منتشر و در اختیار شرکت‌کنندگان در همایش قرار می‌گیرد.

سرپرست بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین از برگزاری سه نشست تخصصی با موضوعات آینده پیش‌‌روی صنعت قیر و آسفالت (چالش‌ها و راهبردها)، چالش‌های پیش روی استفاده از شاخص‌های مقاومت لغزشی رویه آسفالتی در نظام فنی و اجرایی کشور و راهبردهای آن، حفظ و نگهداری راه‌ها در شرایط بودجه محدود (چالش‌ها و راهبردها)در همایش چهاردهم با حضور کنشگران صنعت قیر و آسفالت خبر داد. منصوریان ادامه داد: در روز پایانی همایش (۱۲ آبان) نیز، کارگاه آموزشی با موضوع «تبیین بازنگری بخش قیر و آسفالت از نشریه ۱۰۱ سازمان برنامه و بودجه کشور (مشخصات فنی عمومی راه)» به مدت ۶ ساعت برگزار خواهد شد.