Meta-home به کاربران اجازه می‌دهد که از فضای شخصی زندگی‌‌شان یک نسخه دیجیتالی بسیار دقیق و مشابه بسازند و در این فضای پویای مجازی که مطابق با فضای زندگی واقعی خودشان است زمان خود را سپری کنند. تمام محصولات LG نصب شده در خانه واقعی کاربر در Meta-home وجود دارند. از این گذشته، هر تنظیماتی که کاربر روی دستگاه‌های LG خود در فضای دیجیتال انجام دهد در دنیای واقعی بازتاب داده می‌شود و این امکان یک تجربه خلاقانه است و روشی نوآورانه و راحت به کاربران ارائه می‌دهد.

کاربران همچنین می‌توانند محل زندگی دیجیتال خود را با تغییر چیدمان لوازم منزل شخصی‌‌سازی کنند و با سایر کاربران Meta-home از سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و تجربیات و توصیه‌‌های شخصی خود را در خصوص استفاده از راهکار‌‌های سبک زندگی پیشرفته ال‌جی با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، Meta-home  دارای انسان‌‌های دیجیتالی است که می‌توانند حس کنند کاربر چه زمانی نیاز به کمک دارد تا پشتیبانی به موقع ارائه ‌‌دهند. برای مثال تشخیص می‌دهند که کاربر برای مدیریت و استفاده یکی از لوازم منزلش نیاز به کمک دارد. این دستیاران دیجیتالی قادرند از طریق ادغام قابلیت تشخیص صدای ال‌جی، پردازش زبان و فن‌‌آوری‌‌های فهم محتوا، و همچنین موتور پیچیده Unity - که صنایع بسیاری از آن استفاده می‌کنند - به شکلی طبیعی ارتباط برقرار کنند.

ساکنان مجازی Meta-home علاوه بر مهارت‌‌های مکالمه با استفاده از حالت‌‌های طبیعی چهره متناسب با موقعیت، تعاملات و واکنش‌‌هایی را نشان می‌دهند که آنها را به عنوان یک انسان باورپذیرتر می‌کند.

دکتر کیم بیونگ هون مدیر ارشد فن‌‌آوری و معاون اجرایی ال‌جی الکترونیکس می‌‌گوید: « Meta-home که دارای انسان‌‌های دیجیتالی‌‌ است از فن‌‌آوری‌‌های پیشرفته ال‌جی و درک عمیق از مصرف‌کنندگان و محیط خانه‌‌های آنها  و قابلیت‌‌های بی‌نظیر Unity در RT۳D و گرافیک کامپیوتری برای ارائه یک نوآوری شگرف در تجربه کاربر، استفاده خواهد کرد».