ویژگی‌‌ جدیدی که والمارت در اپلیکیشن iOS خود ایجاد کرده، از عکس‌هایی که مشتریان آپلود می‌کنند استفاده می‌کند تا لباس‌‌های انتخابی آنها را در تنشان نشان دهد. این تکنولوژی که « مدل خودت باش‌» (‌‌‌Be your own model‌) نام دارد، از تکنولوژی یادگیری ماشینی استفاده می‌کند و کاری فراتر از منطبق کردن تصاویر لباس‌‌ها با عکس خریداران بالقوه انجام می‌دهد. دنیس اینکاندلا، معاون اجرایی پوشاک و برندهای خصوصی شرکت والمارت، می‌گوید: «نمی‌خواهیم عکس‌ها مثل یک عروسک کاغذی به نظر برسند. کار ما پیچیده‌‌تر از این است.» این تکنولوژی نخستین بار برای مکان‌‌یابی روی نقشه کره زمین مورد استفاده قرار گرفت و به مشتری امکان می‌دهد ببیند لباسی که به صورت مجازی پوشیده، مناسب است یا نه. چریل اینوآ، معاون ارشد کسب‌‌وکارهای جدید و تکنولوژی نوظهور والمارت، می‌گوید: «ما از مدل‌های بسیار پیچیده یادگیری ماشینی استفاده می‌کنیم تا نقشه توپوگرافی عکس مشتری را ایجاد کنیم.»

خریداران می‌توانند نسخه‌های مختلف یک آیتم را با هم مقایسه کنند و اندازه‌ها و رنگ‌‌های مختلف را بدون اینکه مجبور باشند حتما آنها را سفارش دهند امتحان کنند. این جدیدترین تلاش والمارت برای استفاده از واقعیت افزوده است تا به خریداران امکان دهد محصولات را به راحتی و در حالی که در خانه خود نشسته‌‌اند، سفارش دهند. این شرکت بزرگ خرده‌‌فروشی، قبلا از ابزارهایی برای تصویرسازی اشیا در فضا، تست عینک به صورت مجازی و همچنین دیدن لباس‌‌ها در تن مدل‌هایی که سایز مشابه فرد دارند، استفاده کرده بود. این گزینه آخر که «مدل من را انتخاب کن» نام داشت، به درخواست مشتریان، ‌‌از ۵۰ مدل به ۱۲۰ مدل افزایش پیدا کرده بود.

به گفته اینکاندلا، قدم منطقی بعدی این است که به مشتریان امکان دهیم خودشان به صورت مجازی مدل لباس طراحی کنند.این ویژگی‌‌ها بعد از اینکه والمارت سال گذشته شرکت زی‌‌کیت(Zeekit )را تحت تملک خود درآورد، اضافه شدند.اینوآ می‌گوید: «پیچیده‌‌ترین بخش کار مدل خود بودن، این است که مشتری بتواند تشخیص دهد عکس مناسبی را انتخاب کند و بگذارد.» او معتقد است شرکت توانسته از پس این کار برآید. ویژگی‌‌ جدید والمارت، در حال حاضر ۲۷۰ هزار آیتم لباس زنانه را دربرمی‌گیرد که بخشی از آنها مربوط به برندهای داخلی والمارت مثل «فری اسمبلی»، «اسکوپ»، «سوفیا جینز» و «سوفیا اکتیو» هستند. اینکاندلا می‌گوید، با همه اینها انتظار نمی‌‌رود حضور مشتریان در فروشگاه‌های فیزیکی والمارت کم شود، چون تجربه نشان داده مشتری تجربه ترکیبی گشت‌‌زنی آنلاین و خرید حضوری را ترجیح می‌دهد.