افزایش سطح خدمات «ایزوایکو»

وی افزود: اکنون ۹۰درصد ظرفیت بخش تعمیراتی ایزوایکو تکمیل شده اما در بخش ساخت نزدیک به ۹۰درصد ظرفیت آزاد است که به‌‌دنبال جذب طرح‌های مختلفی از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش هستیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به دلایل ناکارآمدی و عدم بهره‌‌وری کافی ایزوایکو در سال‌های گذشته در بخش ساخت شناورها گفت: دلیل اینکه ایزوایکو در سال‌های گذشته نتوانسته در بخش ساخت بهره‌‌ور و کارآمد باشد، عدم جذب طرح بوده است و امیدوار هستیم پس از تفاهم و توافق با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش و همچنین طی مذاکره‌‌ای که با روس‌‌ها داشته‌‌ایم، ظرفیت خوبی برای ساخت شناورها در این مجتمع فراهم شود. وی ادامه داد: ایزوایکو ظرفیت ساخت همزمان چهار فروند کشتی را دارد و این آمادگی وجود دارد که ساخت دو فروند کشتی برای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و دو فروند کشتی برای شرکت ملی نفتکش به‌‌صورت همزمان در این مجتمع آغاز شود.

ضربی انجام تعهدات بر اساس برنامه زمانی مشخص را اولویت این مجتمع صنعتی دانست و گفت: تضامین لازم در این زمینه به همه کارفرماهای ایزوایکو داده خواهد شد و همچنین تلاش داریم با توجه به تغییر استانداردها و الزامات بین‌المللی دریایی و زیست محیطی، طرح‌ها را بر مبنای نیاز کارفرماهای داخلی و خارجی و بر اساس استانداردهای جدید بین‌المللی تعریف و آنها را برای واگذاری ساخت به ایزوایکو تشویق کنیم. وی تحقق رسالت اصلی و دستیابی به منزلت واقعی ایزوایکو را نیازمند انجام طرح‌های ساخت شناورها دانست و اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها، ایزوایکو در بخش تعمیراتی شناورها قابلیت تعمیر و بازسازی هر نوع قطعه‌‌ای را دارد و در دوسال گذشته، بیش از ۸۱ شناور در این مجتمع مورد تعمیر قرار گرفته است. وی افزود: با جرأت می‌توانیم ادعا کنیم، ایزوایکو قادر است ۹۰درصد نیازهای تعمیراتی کشتی‌‌ها را انجام دهد. مدیرعامل مجتمع کشتی‌‌سازی و صنایع فراساحل ایران، از تعامل مطلوب با بخش دولتی، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش هم خبر داد و گفت: یکی از مزیت‌‌های ایزوایکو در دوره جدید مدیریتی، جذب کارفرماهای جدید بخش خصوصی و همچنین کارفرماهای برون‌مرزی است. وی با اشاره به عملکرد پنج ماهه ایزوایکو اظهار کرد: تعمیر ۴۶فروند شناور در پنج ماه گذشته انجام شده است که نسبت به سال گذشته با رشد ۵۹ درصدی همراه بوده است.

ضربی ادامه داد: شناور مسافری - تفریحی سانی برای حضور در رویداد جام‌جهانی۲۰۲۲قطر، به‌‌منظور انجام تعمیرات دوره‌‌ای وارد «درای داک» مجتمع ایزوایکو شده است که با تدابیر ویژه در نظر گرفته شده، این شناور طی ۴۵ روز به کارفرما تحویل داده می‌شود و بر اساس برنامه زمان‌بندی، پیشرفت خوبی داشته است.