جلو زدن دیزنی از نتفلیکس در سرویس استریم

بر اساس گزارشی از فایننشیال‌‌‌تایمز، مدیران شرکت والت‌دیزنی انتظار دارند کاربران دیزنی‌‌‌پلاس تا ۲۰۲۴ به ۲۴۵‌میلیون مشترک برسد. از طرفی این شرکت برای رسیدن به هدف سودآوری دیزنی پلاس تا ۲۰۲۴ مصمم است. تجارت استریمینگ در دوره سه‌ماهه سوم شرکت والت‌دیزنی ۱/ ۱‌میلیارد دلار از دست داده است، که بیش از سه برابر زیان ۲۹۳‌میلیون دلاری این تجارت در سال گذشته است. اما والت‌دیزنی اعلام کرده است که با هدف سودآوری، قیمت خدمات پخش خود را که شامل Hulu و ESPN Plus می‌شود در اواخر سال‌جاری در ایالات‌متحده افزایش خواهد داد. این افزایش همراه با ارائه نسخه‌‌‌های جدید دیزنی پلاس است که از تبلیغات هم پشتیبانی می‌کنند. این جزئیات همراه با انتشار گزارش سه‌ماهه سوم والت دیزنی منتشر شده است. بخشی از آن به لطف استقبال زیاد از پارک‌‌‌های دیزنی در ایالات متحده و فرانسه است، که با وجود افزایش تورم اشتراک این پلت‌فرم‌‌‌ها به بالاترین سطح قبل از همه‌گیری رسیده است.

باب چاپک، مدیر اجرایی والت دیزنی، می‌‌‌گوید عملکرد قوی شرکت‌هایی مانند والت دیزنی تا حدی به دلیل تقاضای سرکوب شده بوده است؛ اما احیای این بازار بسیار مقاوم‌‌‌تر و طولانی‌‌‌تر از بهبود کوتاه‌‌‌مدت بعد از همه‌گیری است. درآمد سالانه شرکت والت دیزنی در این دوره ۲۶‌درصد افزایش یافته و به ۵/ ۲۱‌میلیارد دلار رسیده است. سود خالص آن نیز با ۵۳‌درصد افزایش به ۴/ ۱‌میلیارد دلار رسیده است. درآمد ۰۹/ ۱ دلاری والت دیزنی برای هر سهم، بیشتر از پیش‌بینی ۹۶ سنتی وال‌استریت بوده است. این نتایج قوت قلبی برای چاپک بود که قراردادش تابستان امسال پس از چند ماه سخت تمدید شد.  صنعت سرگرمی امسال به دنبال افشاگری نتفلیکس مبنی بر از دست دادن کاربرانش کمی متزلزل شد و این نگرانی را ایجاد کرد که بازار استریم ضعیف‌‌‌تر از آن چیزی است که سرمایه‌گذاران تصور می‌کردند.

اوایل این ماه شرکت برادران وارنر تغییری استراتژیک در برنامه‌‌‌هایش اعلام کرد که تاکیدی بر اشتراک سرویس استریم نداشت.  نتفلیکس نیز مانند والت دیزنی برنامه‌‌‌هایی را برای ایجاد سرویسی با پشتیبانی تبلیغات اعلام کرده است تا بتواند مشتریانی را که آگاهانه هزینه می‌کنند جذب کند.  در ماه ژوئن، والت دیزنی در حراجی برای دریافت حق پخش مسابقات کریکت، که موتور رشد مشترکان دیزنی پلاس بوده است، شکست خورد. سهام دیزنی در معاملات پس از ساعت کاری با ۶/ ۶‌درصد افزایش به ۹۰/ ۱۱۹ دلار رسید. گفتنی است سهام این شرکت در سال‌جاری نزدیک به ۳۰‌درصد کاهش یافته است.