شرکت بایر، سهام استارت‌آپ فناوری‌کشاورزی را خریداری کرد

بایر، غول دارویی و کشاورزی مستقر در آلمان، روز دوشنبه اعلام کرد که برای افزایش سرمایه‌گذاری موجود خود در کاورکرس و برای به دست آوردن ۶۵‌درصد از سهام این استارت‌آپ، با سهامداران آن به توافق رسیده است. این در حالی است که هنوز شرایط مالی این قرارداد اعلام نشده است. بایر که در سال ۲۰۱۸ نیز مونسانتو، یک شرکت فناوری کشاورزی مستقر در سنت لوئیس را خرید، بخش علوم زراعی خود را در شهر کرو کور در این شهرستان واقع در ایالت میزوری مستقر کرده است. گفته می‌شود که ۳۵‌درصد باقی مانده مالکیت در کاورکرس در اختیار دو سرمایه‌گذار کنونی خواهد بود که Bunge یک شرکت کشاورزی مستقر در چسترفیلد و Chevron U. S. A ، یکی از شرکت‌های تابعه شورون غول انرژی مستقر در کالیفرنیا هستند.

خرید اکثریت سهام توسط بایر در کاورکرس نقطه عطفی بزرگ برای صنعت فناوری کشاورزی شهر سنت لوئیس است و آن را به دومین خرید مهم استارت‌آپی این صنعت در سال گذشته، پس از قرارداد شرکت فناوری غذایی Benson Hill در سپتامبر ۲۰۲۱ برای تبدیل شدن به یک شرکت سهامی، تبدیل می‌کند. این همچنین یک پیروزی برای سرمایه‌گذاران محلی است که از کاورکرس از زمان تاسیس آن تاکنون حمایت کرده‌اند.

شرکت کاورکرس مستقر در کرو کور، در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. محصول این شرکت یک نوع دانه روغنی جدید است که در طول زمستان و در فاصله فصل کشت سویا و ذرت کشت می‌شود. این محصول در حالی که نقش یک گیاه پوششی را ایفا می‌کند با تولید روغن و پروتئین می‌تواند مانند کانولا پاسخگوی نیاز بازار باشد. بذر کاورکرس از گیاه سوئیسی (pennycress) توسعه داده شده است. دانه بومی گیاه سوئیسی حاوی سطح بالای اسید اروسیک، فیبر و سینیگرین است که این ترکیبات این دانه را برای مصارف خوراکی و تولید روغن محدود می‌کند. اما محصول کاورکرس گونه جدیدی از گیاه سوئیسی، محدودیتی برای استفاده در تولید روغن یا مصرف به عنوان خوراک ندارد. این شرکت می‌‌‌گوید محصول آن، براساس گیاه بومی گیاه سوئیسی، روغنی با میزان کربن پایین تولید می‌کند که قرار است برای تولید سوخت مورد استفاده قرار گیرد. این محصول همچنین می‌تواند به عنوان خوراک دام و کنجاله با پروتئین بالا درآمد قابل‌توجهی را ایجاد کند. همچنین این محصول یک وعده غذایی با پروتئین بالاست که ریشه‌‌‌های این گیاه از فرسایش جلوگیری می‌کنند و سلامت خاک را بهبود می‌‌‌بخشند.

رودریگو سانتوس، رئیس بخش علوم زراعی بایر می‌گوید: محصول شرکت کاورکرس بسیار هیجان‌‌‌انگیز است، زیرا این دانه روغنی پتانسیل تبدیل شدن به منبع مهمی برای تولید سوخت زیستی به عنوان یک محصول چرخشی جدید را دارد، در حالی که به کشاورزان گزینه‌‌‌ای مبتکرانه برای ادامه مراقبت موثر از زمین خود و بهبود کیفیت خاک با عملکرد خود به عنوان یک محصول پوششی را می‌دهد. وی در ادامه افزود: به عنوان یک رهبر جهانی در علم محصولات زراعی، ما متعهد به کربن‌زدایی در صنعت کشاورزی و کمک به کشاورزان در سراسر جهان هستیم تا از طریق محصولات و راه‌حل‌های تغییر دهنده شرایط بازی که می‌توانند بر تغییرات آب و هوا تاثیر بگذارند، پایدارتر شوند. این سرمایه‌گذاری و همکاری بین رهبران صنعت، دلیل دیگری بر تلاش‌‌‌های ماست.

در ماه آوریل، کاورکرس اعلام کرد که وارد یک مشارکت تجاری بلندمدت با شرکت Bunge شده است که شامل فرآوری غلات از محصول خود برای توسعه سوخت‌‌‌های تجدیدپذیر است. این معامله مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که Bunge و شورون یک سرمایه‌گذاری مشترک با تمرکز بر استفاده از محصولات کشاورزی برای ایجاد منابع سوخت تجدید‌پذیر کم کربن تشکیل دادند. در سال ۲۰۲۱، کاورکرس یک رونمایی اولیه از محصول خود داشت و آن را در چند صد هکتار زمین کاشت، و مدیرعامل شرکت مایک دی‌کمپ گفت که این استارت‌آپ قصد دارد امسال آن را در ۱۰‌هزار هکتار رشد دهد، تا راه‌اندازی کامل تجاری خود را آغاز کند. دی کمپ گفت که این محصول در اواخر بهار سال ۲۰۲۳ برای اولین مشتری خود که از دانه آن به عنوان ماده تشکیل دهنده گلوله‌های خوراک جوجه‌های گوشتی استفاده می‌کند، برداشت می‌شود. بایر روز دوشنبه گفت که پس از خرید کاورکرس، این شرکت به عنوان یک کسب و کار مستقل فعالیت خواهد کرد. این معامله ریشه‌های قوی موجود بین بایر و کاورکرس را عمیق‌تر می‌کند، که تیمی متشکل از چند کارشناس از شرکت مونسانتو، از جمله دی‌کمپ و همچنین رئیس اجرایی جری اشتاینر دارد. بازوی سرمایه‌گذاری شرکت بایر با نام Leaps by Bayer، از سال ۲۰۱۵ در کاورکرس سرمایه‌گذار بوده است. بایر همچنین از کاورکرس برای پیشبرد توسعه محصول خود حمایت و پشتیبانی کرده است. به عنوان مثال، کاورکرس اولین کمباین خود را که برای پیشبرد تلاش‌های تحقیق و توسعه استفاده می‌شود، به عنوان کمک مالی از بایر دریافت کرد. دی‌کمپ در ادامه افزود: از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۱۳، ما به طور فعال به دنبال حمایت علمی، عملیاتی و مالی از شرکای دانشگاهی و استراتژیک خود بوده‌ایم و از آنها بهره برده‌ایم. پیشرفتی که ما در تبدیل گیاه سوئیسی به نوآوری جدید دانه‌‌‌های روغنی با شدت کربن پایین‌‌‌تر داشته‌ایم، بدون این پشتیبانی حیاتی امکان‌پذیر نبود. شراکت راهبردی طولانی‌مدت ما با بایر و همکاری‌های استراتژیک اخیر ما با Bunge و شورون، دسترسی به تخصص و سرمایه را برای ما فراهم کرده است و کاورکرس را برای دستیابی به موفقیت در آینده در شرایط بسیار خوب قرار می‌دهد.