به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی محسنی بندپی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید و فروش سیگار در داخل کشور از سوی ۲ شرکت چند ملیتی خارجی با ماهیت انگلیسی، آمریکایی و ژاپنی گفت: در قوانین برنامه توسعه جمهوری اسلامی ایران به صراحت تاکید شده که فعالیت‌های آسیب‌رسان به سلامت مردم از جمله تولید سیگار و فروش آن نه تنها باید مالیات مناسب پرداخت کنند، بلکه باید مسوولیت‌های اجتماعی را هم قبول کرده و در راستای سلامت مردم بخشی از درآمدهای خود را هزینه کنند.

وی افزود: باعث تعجب است که دو شرکت خارجی بیش از ٧٥ درصد بازار فروش سیگار را در اختیار گرفته و نه تنها مالیات مناسب نمی‌دهند، بلکه توجهی نیز به انجام وظایف اجتماعی خود ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار به سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد مبنی بر پیگیری عدم پرداخت مالیات از سوی این ۲ شرکت خارجی گفت: این شرکت‌ها یا باید طبق قانون معافیت مالیاتی داشته باشند که چنین چیزی وجود ندارد یا فرار مالیاتی دارند.

محسنی‌بندپی افزود: ما از مسوولان سازمان مالیاتی و وزارت اقتصاد می‌خواهیم که موضوع فرار مالیاتی شرکت‌های خارجی و عدم تناسب پرداخت مالیات یا ارزش افزوده شرکت‌های خارجی را بررسی کرده و فورا نسبت به احقاق حقوق ملت ایران از طریق طرح یا لایحه از مسیر مجلس و دولت موضوع را دنبال کنند.