مرتضی شاهمیرزایی روز جمعه (۳۱ تیر) در آیین بهره‌برداری رسمی از پتروشیمی دی آریا پلیمر خمین، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: آغاز رسمی فعالیت این مجتمع پتروشیمی در ایام عید غدیر را به تمام مردم خمین و استان مرکزی تبریک می‌گویم و امیدوارم این مجتمع پتروشیمی، با تولید پایدار زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی در این منطقه باشد.

او افزود: این مجتمع تولید‌کننده پلی پروپیلن، ضمن تامین مواد مورد نیاز صنایع پایین‌دستی، برای مردم منطقه اشتغال و رونق کسب و کار ایجاد خواهد کرد. شاهمیرزایی با اشاره به میزان ۲۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری انجام شده برای ساخت مجتمع دی پلیمر آریا، تاکید کرد: برنامه تولید۱۷ گرید همو‌پلیمر و ۱۱ گرید کوپلیمر در شرکت پتروشیمی دی پلیمر آریا، نشان‌دهنده دو‌رنگری و تلاش‌های بانیان و دست‌اندرکاران ساخت و اجرایی شدن این پروژه مهم است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه مدیریت کنترل تولید و مدیریت دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی کامل جهت حمایت‌های لازم در مسیر تامین خوراک، فروش و بازاریابی محصولات تولیدی را دارد، تصریح کرد: امسال و در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین صنعت پتروشیمی ایران همچنان مسیر توسعه متوازن خود را با شتاب بیشتری ادامه می‌دهد.

او ادامه داد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی درابتدای انقلاب حدود ۳ میلیون تن و میزان تولید نیز ۵/ ۱میلیون تن بود، اما با تلاش‌های کارکنان و صنعتگران پرتلاش و متعهد صنعت پتروشیمی امروز شاهد افزایش ظرفیت تولید به بیش از ۹۰ میلیون تن در سال و نیز تولید انواع محصولات پتروشیمیایی در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در ابتدای انقلاب، مستشاران خارجی از کشور خارج شدند و از سال ۵۷ تا ۶۸ به دلیل شرایط بعد از انقلاب و نیز جنگ تحمیلی صنعت پتروشیمی توسعه نیافت، اما پس از جنگ روند توسعه از سوی جوانان، متخصصان و مهندسان صنعت پتروشیمی با جدیت ادامه یافت و امروز نیز با توجه به تحریم‌ها، ۹۰ میلیون تن ظرفیت تولید با تلاش‌های این جهادگران عرصه صنعت تحقق یافته است. او با بیان اینکه دانش فنی، کاتالیست و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی به زودی در داخل کشور بومی‌سازی خواهد شد گفت: در بخش طراحی و اجرای طرح‌ها و همچنین در دوران راه‌اندازی اکنون متخصصان و کارشناسان ایرانی نقش‌آفرین هستد.

دعوت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه‌گذاران برای حضور در صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: از تمام علاقه‌مندان به ویژه سرمایه‌گذارانی که در خارج از کشور دارای سرمایه هستند دعوت می‌کنیم تا سرمایه‌های خود را وارد کشور و در تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی مشارکت فعالی داشته باشند.

او افزود: سرمایه‌های جدید می‌تواند منجر به تولیدی شدن مجتمع‌هایی مانند دی آریا پلیمر شود و این مجتمع پتروشیمی می‌تواند الگویی مناسب برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشد.