بزرگ‌ترین مشتریان والاریس در سال ۲۰۲۱، شرکت‌های BP (۱۱ درصد از درآمد) و توتال (۹ درصد از درآمد) بودند. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وبسایت Offshore Engineer ، کشتی حفاری که در لاس پالماس اسپانیا لنگر انداخته بود، قرار بود اجرای این قرارداد را در جولای ۲۰۲۴ آغاز کند و تا دسامبر ۲۰۲۷ در این قرارداد باقی بماند. والاریس در ماه آوریل اعلام کرد که قرارداد کشتی حفاری والاریس DS-۱۱ در پروژه آب‌های عمیق در خلیج‌مکزیک ایالات متحده را از شرکت توتال انرژیز به شرکت اکوینور انتقال داده است. والاریس خاطرنشان کرد که در آن زمان هیچ تغییراتی در بندهای قرارداد به دلیل تبدیل تعهد، از جمله در مورد فسخ قرار داد در نظر گرفته نشده بود.

در حالی که والاریس جزئیات بیشتری در مورد این پروژه به اشتراک نمی‌گذارد، احتمالا این موضوع مربوط به پروژه North Platte در خلیج مکزیک ایالات متحده است که توتال انرژیز در ماه فوریه تصمیم به خروج از آن گرفت. والاریس در یک به روزرسانی در تاریخ ۱ ژوئن اظهار کرد که اکوینور اخطاریه فسخ قرارداد حفاری را قبلا ارسال کرده است و فسخ در پایان ژوئن نهایی می‌شود. والاریس در ادامه افزود: مجموع عقب‌ماندگی قرارداد ما بالغ بر ۵/ ۲ میلیارد دلار تا ۲ می ‌۲۰۲۲ بود که تقریبا ۴۲۸ میلیون دلار آن مربوط به این قرارداد است.

والاریس بدون اشاره به جزئیات در مورد مبلغ هزینه فسخ این قرارداد، تصریح کرد: در نتیجه فسخ این قرارداد، والاریس هزینه فسخ زودهنگام دریافت می‌کند که برای پوشش هزینه‌ها و تعهدات انجام شده توسط این شرکت در پروژه کافی است. مدیرعامل و مدیر اجرایی والاریس آنتون دیبوویتز گفت: در حالی که ما از فسخ این قرارداد بسیار ناامید هستیم، بازار شناور و قیمت‌های روز به طور قابل توجهی از زمان عقد این قرارداد در ژوئیه ۲۰۲۱ بهبود یافته است و ما انتظار داریم پروژه‌های جذاب دیگری برای یک کشتی حفاری با مشخصات بالا مانند Valaris DS-۱۱ در تاریخ‌های مشابه زودتر شروع شود.

شرکت Offshore Engineer با اکوینور تماس گرفت و به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد شرایط فسخ قرارداد برای پروژه نورث پلات بود. یکی از سخنگویان اکوینور در این خصوص گفت: همان‌طور که می‌دانید، زمانی که توتال انرژیز از پروژه North Platte خارج شد، ما مدیریت اجرای برخی قراردادهای آن را به عهده گرفتیم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما متعهد به پیشرفت پروژه نورث پلات هستیم، اما متاسفانه در حال حاضر نمی‌توانم جزئیات بیشتری را ارائه کنم.

نورث پلات یک پروژه اکتشاف نفت پالئوژن است که چهار بلوک را در منطقه گاردن بانکز در خلیج مکزیک پوشش می‌دهد و در ۲۷۵ کیلومتری سواحل لوئیزیانا در عمق بیش از ۱۳۰۰ متری آب قرار دارد. کشف نورث پلات بخشی از سبد انرژی شرکت کبالت اینترنشنال بود، شرکتی که در سال ۲۰۱۷ ورشکست شد. توتال و اکوینور (در آن زمان استات اویل) سهام شرکت کبالت را در آوریل ۲۰۱۸ به دست آوردند. شرکت توتال انرژیز برنامه ریزی کرده بود که این پروژه را با استفاده از یک واحد تولید شناور و نیمه شناور توسعه دهد که انتظار می‌رود این توسعه ۷۵ هزار بشکه نفت در روز در تولید کند. میدان نورث پلات در چهار بلوک منطقه گاردن بانکز قرار دارد. بر اساس اطلاعاتی که قبلا توسط توتال انرژیز به اشتراک گذاشته شده است، مخزن هم از نظر تخلخل و هم از نظر نفوذپذیری از کیفیت بالایی برخوردار است.

آغاز تولید ال‌ان‌جی در‌ هامرفست

همچنین در ۲ ژوئن ۲۰۲۲، اکوینور اعلام کرد که پس از تعمیرات و بهبود گسترده، پروژه LNG‌ هامرفست به تولید بازگشته است. در بیانیه این شرکت آمده است که اولین محصول LNG اکنون در مخزن جزیره Melkøya قرار دارد. به گفته اکوینور با راه‌اندازی  پروژه LNG‌هامرفست، این غول انرژی، حجم بیشتری را به ذخایر گاز عظیم نروژ اضافه می‌کند.

ایرنه رومل‌هوف، معاون اجرایی اکوینور می‌گوید: این موضوع در دوره‌ای که عرضه قابل پیش‌بینی و قابل اعتماد برای بسیاری از کشورها و مشتریان بسیار مهم است، از اهمیت زیادی برخوردار است. نروژ تامین‌کننده مهم گاز اروپا است و حجم گاز ال ان جی ‌هامرفست بیش از ۵ درصد از صادرات گاز نروژ را تشکیل می‌دهد. در شرایط تولید عادی، این میدان گازی حدود ۵/ ۶ میلیارد متر مکعب در سال گاز طبیعی مایع تحویل می‌دهد.

این شرکت در ادامه خاطرنشان کرد که ایمنی در طول فرآیند این پروژه گسترده، از شناسایی میزان خسارت گرفته تا برنامه‌ریزی تعمیرات و بهسازی و عملیات حفاری، اولویت نخست ما بوده است. راملهوف اظهار کرد: این یک کار بزرگ و پیچیده است، زیرا بسیاری از پروژه‌ها در طول پاندمی‌ کرونا با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.  علاوه بر مدت زمان برنامه‌ریزی شده و برنامه تعمیر و نگهداری معمول، تعمیرات تجهیزات و کمپرسورها نیز صورت پذیرفت.  این کارخانه برای کار در دمای منفی ۱۶۳ درجه سانتیگراد ساخته شده است و یک روند کنترل شده و گام به گام را به سمت تولید کامل دنبال می‌کند. در مرحله تولید کامل، تقریبا هر پنج روز یک کشتی از Melkøya خارج می‌شود که هر کشتی حدود یک تراوات انرژی دارد. این تاسیسات، که خارج از‌ هامرفست در شهرستان فینمارک، گاز طبیعی را از میدان اسنوهویت در دریای بارنتز دریافت و فرآوری می‌کنند، در سال ۲۰۰۷ به بهره‌برداری رسید و از زمان حادثه آتش‌سوزی در سپتامبر ۲۰۲۰ بسته شده بود. طرفین این شراکت شامل شرکت‌های اکوینور انرژی، پتورو شرکت نفت دولتی نروژی، توتال انرژیز نروژ، نپتون انرژی نروژ و وینترسهال انرژی نروژ هستند که اکوینور اپراتور پروژه Hammerfest LNG است. مدیرعامل نپتون انرژی در نروژ، اودین استنسن، می‌گوید: راه‌اندازی مجدد ایمن تولید LNG از میدان Snøhvit یک دستاورد بزرگ برای اکوینور و پیمانکاران کلیدی در سایت‌هامرفست است. میدان Snøhvit  یک میدان فوق‌العاده مهم است و ما از نزدیک با اپراتور و شرکای خود برای بازگرداندن ایمن آن به چرخه انرژی اروپا پس از آتش‌سوزی در سپتامبر ۲۰۲۰ همکاری کرده‌ایم. این امر باعث افزایش تولید انرژی مورد نیاز اروپا و افزایش امنیت در عرضه جهانی خواهد شد.