به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها،   اول ژوئن، رویترز فاش کرد   لویدز لندن گفته است   از نزدیک با دولت‌ها و نهادهای نظارتی بریتانیا و بین‌المللی برای اجرای تحریم‌های جهانی علیه روسیه همکاری می‌کند. لویدز در بیانیه‌ای که به نقل از رویترز گزارش شده است، اظهار کرد: لویدز از ارائه یک رژیم تحریم‌های جهانی علیه دولت روسیه حمایت می‌کند و بر اجرای آن متمرکز است.

لویدز که قدیمی‌ترین بازار بیمه جهان است، مدت‌هاست در قلب صنعت بیمه دریایی جهانی قرار داشته است. نشریه فایننشال تایمز نیز روز سه‌شنبه گذشته، گزارش داد که تحریم فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه لویدز که محموله‌های نفت روسیه را بیمه می‌کنند، فشار بیشتری بر بازارهای کامودیتی جهانی وارد می‌کند. ممنوعیت و محدودیت‌های صنعت بیمه، بخشی از بسته تحریمی ‌جدید اتحادیه اروپا است که صادرات نفت روسیه را هدف قرار می‌دهد.

فایننشال تایمز در ادامه افزود:  بروکسل اواخر روز دوشنبه ۳۰ مه، با تحریم بیشتر محموله‌های نفت روسیه موافقت کرد، اما دخالت بریتانیا در این خصوص قفل ممنوعیت بیمه را باز کرد. این نشریه خاطرنشان کرد: این اقدام جدید می‌تواند عواقب بسیار گسترده‌تری برای صادرات مسکو داشته باشد و آن را به دنبال بیمه در بازارهای کوچک‌تر و کمتر توسعه‌یافته قرار دهد. باتوجه به هشدارها در رابطه با پیامدهای محدود کردن صنعت بیمه که بخش مهمی ‌از تجارت بین‌الملل است و همچنین نگرانی‌ها مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا به تنهایی در مورد تحریم‌های بیمه‌ای عمل می‌کند، در آینده احتمالا شاهد هجوم شرکت‌های تجاری به سمت شرکت‌های بیمه بین‌المللی در لندن باشیم، زیرا موضوع بیمه مانعی بزرگ در توسعه ممنوعیت بازار نفت اتحادیه اروپا خواهد بود.

یکی از مقامات ارشد کمیسیون اروپا اظهار کرد: اگر لندن به ارائه بیمه حمل و نقل کشتی‌های روسی ادامه دهد و بخش زیادی از آن از طریق لویدز لندن انجام شود، یک مشکل جدی در شرایط بازی برابر تجاری ایجاد خواهد شد. اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد اقدامات لازم را در مورد صنعت کشتیرانی انجام می‌دهد، اما مقامات تاکید کردند تصمیم لندن برای تجدیدنظر در مخالفت خود، در نهایت باز کردن راه برای بسته تحریم‌های جدید علیه روسیه است.

فایننشال تایمز خاطرنشان کرد: یونان و قبرس تنها پس از تعهد بریتانیا به پیروی از تحریم‌های بین‌المللی، با این اقدام موافقت کردند. هلیما کرافت، مدیر بخش استراتژی کامودیتی در RBC Capital Markets، در مورد این حرکت به فایننشال تایمز گفت: به سختی می‌توان اهمیت این اقدام بریتانیا و اتحادیه اروپا را دست کم گرفت. تحریم بخش بیمه تاثیر زیادی بر توانایی روسیه برای صادرات نفت خود خواهد داشت. این یکی از سخت‌ترین تحریم‌هایی است که اروپا تاکنون برای کشوری در نظر گرفته است.