اردشیر سعدمحمدی در این بازدید، ضمن دریافت گزارش مدیران مربوطه، طی نشست مفصلی، چالش‌ها و مشکلات جاری اجرای طرح‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داده و نظرات و رهنمودهای لازم را برای پیشبرد بهتر کار، ارائه داد.

مدیرعامل هلدینگ «ومعادن» با تاکید بر اهمیت توسعه در بنگاه‌های تولیدی گفت: شرایط به گونه‌ای است که مجموعه‌ها اگر توسعه نداشته باشند، می‌میرند. اجرای پروژه‌های تعریف شده در زمان مقرر رگ حیاتی مجموعه است که باید در زمان مقرر عملیاتی شود. سعدمحمدی افزود: استان یزد ظرفیت‌های صنعتی قابل توجهی دارد و تجارب خوبی از حضور پررنگ شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در این  استان وجود دارد. امید می‌رود با حدود ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که در فولاد سرمد ابرکوه در قالب اجرای سه پروژه احداث کارخانه فولادسازی، واحد احیا و کلاف‌سازی صورت می‌گیرد شاهد رشد و توسعه بیشتر این منطقه باشیم.

وی میزان تولید اشتغال مستقیم با اجرای این سه طرح را بین هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد. مدیرعامل هلدینگ «ومعادن» همچنین در خصوص تامین زیرساخت های آب و برق واحدهای تولیدی افزود: اولویت تامین برق مجتمع، با توجه به جمیع جهات باید بررسی شود، ولی نیاز به سرمایه‌گذاری برای تولید برق به میزان ۳۰۰ مگاوات در برنامه مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین برای تامین آب مورد نیاز، مطالعات و اقدامات لازم برای استفاده از پساب شهری از طریق احداث تصفیه‌خانه در حال انجام است. سعدمحمدی خاطرنشان کرد: بنا داریم با مساعدت مسوولان استان و در اختیار گرفتن پهنه‌های معدنی در منطقه، نسبت به تامین خوراک سنگ‌آهن مورد نیاز و تکمیل زنجیره تولید در مجمتع فولاد سرمد ابرکوه اقدام کنیم. با وجود این، تمهیدات لازم برای تامین بخشی از مواد اولیه از معدن چادرملو هم پیش‌بینی شده است. یادآوری می‌شود مجتمع صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با هدف توسعه صنایع فولادی و همکاری در برنامه‌های تکمیل زنجیره تولید با هدف ایجاد توازن و تعادل در مواد اولیه و محصولات و همچنین تعامل با واحدهای صنایع فولادی مشابه به منظور تامین بخشی از نیازهای فولادی کشور در استان یزد مشغول فعالیت است.