امین ابراهیمی گفت: یکی از ماموریت‌های اساسی ما حرکت به سمت ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری مناسب در استان خوزستان است. وی افزود: مجموعه فولاد خوزستان چند ماموریت اساسی دارد. در کنار ماموریت اقتصادی یک ماموریت محلی نیز تعریف شده و آن هم توجه به مساله سرمایه‌گذاری مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار در استان است. ابراهیمی تاکید کرد: متاسفانه استان خوزستان به‌رغم دارا بودن مرز جغرافیایی گسترده، منابع آبی و انرژی متعدد، متناسب با منابع حرکت نکرده است که این رویه باید تغییر پیدا کند.  مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: امروزه در دنیا مصرف فولاد به عنوان یک شاخص اقتصادی در تمام کشورهای دنیا مطرح و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بنابراین باید یک دورنمای مشخص و نقشه اجرایی کاربردی برای رسیدن به اهداف که هم شامل مصرف داخلی و هم صادرات است در شرکت فولاد خوزستان ترسیم شود. ابراهیمی با اشاره به ظرفیت تولیدی فولاد خوزستان گفت: نیازی نیست که به سمت ایجاد ظرفیت‌های جدید برویم، بلکه باید از طریق مدیریت مهارت و استفاده از دانش و تجربه شرکت‌های بزرگ و با به‌کارگیری ظرفیت‌های کوچک استان توان تولیدی خود را بالا ببریم.

وی با تاکید بر فعالیت در حوزه معادن تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود لجستیکی و معادل داخلی و خارجی می‌توانیم در صادرات موفق‌تر عمل کنیم. مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: ما توانمندی‌های متعددی داریم و می‌توانیم در صدور خدمات فنی و مهندسی و حرکت به سمت کارهای نوین و اصلاح سمت و سوهای قدیمی و نگاه به آینده تحولی در شرکت فولاد خوزستان ایجاد کنیم.

ابراهیمی در پایان ابراز امیدواری کرد با استفاده از دیدگاه‌ها و ارائه نظرات همکاران بتوانیم یک نقشه عملیاتی و مالی برای رسیدن به تحول و هدف نهایی و موفقیت‌های بیشتر ترسیم کنیم.