تولید ۲۵درصد فولاد کشور توسط  فولاد خوزستان

نماینده مدیرعامل در نظام مدیریت یکپارچه اظهار کرد: تمامی صاحبان فرآیندها، مستندات و سوابق مرتبط با حفظ و توسعه نظام مدیریت HSE بر اساس معیارهای استاندارد، مورد ممیزی قرار گرفت.محمود اکابر افزود: در این دوره رئوس خط‌مشی یکپارچه شرکت و نقشه استراتژی کل شرکت فولاد خوزستان و کلان فرآیند HSE با همکاری و هماهنگی مدیریت‌های HSE، آموزش و توسعه منابع انسانی، استراتژی و تعالی سازمانی،IT، تضمین کیفیت و مشارکت تمامی مدیران و کارشناسان متخصص در سطح تمامی واحدها و بخش‌های مرتبط، صف و ستاد با موضوع HSE مورد ممیزی شخص ثالث قرار گرفت. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل یافته‌های این دوره، تمدید یک ساله گواهی‌نامه‌های بین‌المللی نظام مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست بر اساس استانداردهای یاد شده از سوی سازمان ممیزی شخص ثالث مورد توصیه قرار گرفت. تمدید این گواهی‌نامه‌های بین‌المللی، بیانگر تعهد و حمایت مدیریت ارشد در تحقق اهداف استراتژیک شرکت است.

امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان در جلسه اختتامیه گفت: بخش مهمی از اعتبار سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ به رعایت الزامات و نیازمندی‌های استانداردهای نظام مدیریت ایمنی، سلامت و زیست محیطی ارتباط دارد. شرکت فولاد خوزستان با تولید سالانه ۸/ ۳ میلیون تن شمش اسلب، بلوم و بیلت دارای ۲۵درصد از سهم بازار تولید فولاد در ایران است.وی افزود: افق برنامه تولید در شرکت فولاد خوزستان تا سال ۱۴۰۴ برابر ۱۳/ ۶ میلیون تن و معادل ۲۵درصد از برنامه‌ی تولید ۵۵ میلیون تن در سطح کشور است. به‌طور قطع تحقق اهداف استراتژیک مستلزم توجه ویژه به توسعه‌ سرمایه‌های انسانی است و از جمله مهم‌ترین عوامل توسعه سرمایه‌های انسانی، تعریف و اجرای برنامه‌های تحول در نظام مدیریت ایمنی، سلامت و محیط زیست است.

ابراهیمی ادامه داد: مهم‌ترین اقداماتی که در یک ‌سال گذشته (۱۴۰۰ – ۱۳۹۹) با هدف توجه بنیادی به این مقوله در شرکت فولاد خوزستان در سایه دانش، تعهد و حمایت مدیریت ارشد و مشارکت کارکنان انجام پذیرفته است به شرح زیر است: تغییر در ساختار و جایگاه مدیریت HSE و مدیریت تضمین کیفیت و ابلاغ احکام، تقویت طرح‌های تشویقی و انضباطی ایمنی، اجرای طرح جامع آموزش‌های تخصصی ویژه پیمانکاران، گزارش‌دهی مغایرت‌های ایمنی در پورتال کارکنان و پیمانکاران در جهت جلب مشارکت حداکثری، تمرکز بر پروژه‌های زیست محیطی و مدیریت پسماند، توسعه تفکر مبتنی بر استانداردها، ریسک‌ها و فرصت‌ها مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی مرجع کسب گواهی، انتخاب و ابلاغ تصمیمات مهم و کلان در زمینه HSE در کمیته عالی HSE و کمیته راهبری، بازنگری فرآیند آموزش و توسعه منابع انسانی براساس ISO ۱۰۰۱۵ (توسعه شایستگی) است.علیرضا مخبر دزفولی، قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی نیز با تشکر از مشارکت تمامی مدیران و کارشناسان متخصص در زمینه ایمنی، سلامت و محیط زیست، برگزاری ممیزی‎های شخص ثالث را به عنوان فرصت بزرگی برای شناسایی، حفظ و توسعه‌ نقاط قوت و همچنین نقاط قابل بهبود فرآیندها و فعالیت‌های سازمان برشمرد.

در پایان جلسه اختتامیه، محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت گفت: این مسیر تحولی در سال‌های آتی ادامه خواهد یافت و همان‌گونه که سرممیز این دوره اعلام کرد، توجه به فرآیندهای تجزیه و تحلیل حوادث ایمنی به عنوان یک نقطه قوت در صدر اولویت‌های سازمان باقی می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین ‌بار پس از گذشت ۱۵ سال در فرآیند ممیزی شخص ثالث هیچ‌گونه عدم انطباقی در حوزه نظام مدیریت ایمنی به‌وسیله‌ گروه ممیزی ثبت نشد.