رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان مطلب فوق در مورد برنامه‌های ایمیدرو برای رفع چالش‌های مربوط به محدودیت‌های انرژی و مواد اولیه در صنایع بزرگ گفت: صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه با چالش‌هایی مانند کمبود مواد اولیه و انرژی در کشور مواجه هستند و در تلاشیم تا با اکتشاف مواد معدنی جدید و شرایطی که در قراردادهای بلند‌مدت ایجاد می‌شود نگرانی‌ها را در حوزه تامین مواد اولیه برای این مجموعه‌های بزرگ برطرف کنیم.

وجیه‌الله جعفری افزود: علاوه بر این اکتشافات معادن باید با جدیت بیشتری انجام شود، چرا که مواد معدنی موجود برای مدتی محدود و مشخص کافی است. از سوی دیگر در موضوع انتقال آب، ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ایجاد زیرساخت‌ها برای تولید برق اقداماتی برای هدایت سرمایه ‌شرکت‌های بزرگ به این حوزه انجام شده است تا تولید در کشور با قوت بیشتری انجام شود.

تابستان امسال نیز محدودیت‌های انرژی وجود دارد

وی یادآور شد: امسال نیز احتمالا محدودیت‌هایی در حوزه انرژی خواهیم داشت ولی با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم کمترین ضررها به صنایع برسد. در مجموع انتظار می‌رود برای حل این مشکل نیروگاه‌هایی که برای راه‌اندازی‌ آنها برنامه‌ریزی شده است، در مدار تولید قرار بگیرند.