به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره هرالد، این تاسیسات جدید شامل دو توربین گاز و یک توربین بخار هستند که ظرفیت تولید ۱۸۴ مگاوات برق را خواهد داشت و برق تولید شده در آن جایگزین حدود ۷۲ درصد برق دریافتی از شرکت برق کره و همچنین ۵۹ درصد بخار تولید شده توسط ۱۵ دیگ بخار موجود کنونی خواهد شد. کارخانه بزرگ اولسان هیوندای سالانه ۲۹/ ۱ میلیون مگاوات ساعت برق و ۷۱۰ هزار متریک تن بخار برای تولید مصرف می‌کند.  اگر کسی تا به حال به مقیاس جاه‌طلبی هیوندای شک کرده است، تنها یک بازدید از کارخانه آن در اولسان، کره‌جنوبی، کافی است تا حتی سرسخت‌ترین شکاکان را متقاعد کند که هیوندای یک شرکت تجاری به معنای واقعی است. اولسان، در واقع، یک مرکز تولید خودرو است اما از همه کارخانه‌های خودروسازی برتر است، توده وسیعی از پنج کارخانه مختلف که هر ۱۰ ثانیه یک وسیله نقلیه تولید می‌کنند، با تولید سالانه تقریبا بیش از ۵/ ۱ میلیون دستگاه خودرو.  

اعداد و ارقام به قدری گیج‌کننده هستند که نمی‌توان فهمید از کجا باید شروع کرد تا وسعت عملیات در این کارخانه را درک کرد. در مجموع ۱۵ میلیون متر مربع، معادل ۷۰۰ زمین فوتبال، پنج کارخانه مختلف که ۱۴ مدل متفاوت خودرو تولید می‌کنند و مستقیما به سراسر جهان از جمله به انگلستان و ایالات متحده ارسال می‌شوند. سانتافه، ولوستر، جنسیس و i۴۰ که در نمایشگاه‌های سراسر دنیا فروخته می‌شوند، همگی در اولسان تولید شدند و خودروی Ioniq نیز در این کارخانه پای به عرصه گذاشت. این شهر صنعتی همچنین دارای کارخانه‌های تولید موتور و گیربکس، به‌علاوه عملیات اختصاصی برای ایجاد مدل‌های مختلف باتری است.  

در این کارخانه، رانندگان از جمله کسانی هستند که بالاترین دستمزد را دریافت می‌کنند و گفته می‌شود سالانه حدود ۷۱ هزار پوند درآمد دارند. کار آنها ساده است. آنها تک‌تک خودروهای تولید شده در اولسان را آزمایش می‌کنند، سپس آنها را به اسکله‌های کارخانه می‌برند. بله، درست است، اولسان اسکله مخصوص به خود را دارد، اسکله‌ای برای سه کشتی غول‌پیکر. چرا که نه؟ با خروج ۶ هزار موتور در روز از خطوط تولید، آنها باید به سرعت صادر شوند. یک کشتی با ظرفیت متوسط ۴هزار خودرو و ۱۰ ساعت بارگیری در روز، زمانی که طی یک عملیات هفت روزه به طور کامل می‌توان آن را پر کرد، به این معنی که برخی از رانندگان ۳۵۰ روز در سال کار می‌کنند، از این رو دستمزدهای بالایی دارند.

این اولین بار است که هیوندای موتور یک نیروگاه در مقیاس بزرگ و مستقل در داخل کارخانه خود ایجاد می‌کند. کارخانه اولسان سالانه حدود ۵/ ۱ میلیون خودرو تولید می‌کند که بزرگ‌ترین حجم تولید در بین کارخانه‌های این خودروساز در سراسر جهان است. این خودروساز در بیانیه‌ای در گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی ارائه شده به این وزارتخانه اعلام کرد: در راستای سیاستگذاری دولت در زمینه انرژی، راه‌اندازی تاسیسات خصوصی تولید همزمان انرژی، باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین بهبود و ایجاد در ثبات عرضه و تقاضا و همچنین امکان‌سنجی اقتصادی می‌شود. ساخت نیروگاه مبتنی بر سوخت LNG توسط این خودروساز کره‌ای نیز در راستای اهداف تجاری چانگ اویسون، مدیر هیوندای است که در ماه سپتامبر سال گذشته در رابطه با بی‌طرفی کربن اعلام شد. چانگ اعلام کرد این شرکت تا سال ۲۰۴۵ در کل فرآیند تولید خود دارای انتشار کربن صفر خواهد بود. کارشناسان بازار می‌گویند انتظار می‌رود به لطف نیروگاه جدید تولید همزمان، این خودروساز انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا ۳۰ درصد دیگر کاهش دهد. یکی از کارشناسان این صنعت می‌گوید: از آنجا که هیوندای موتور هر سال هزاران گیگاوات برق مصرف می‌کند، در یک چشم‌انداز بلندمدت، این تصمیم برای خودروساز سودآورتر خواهد بود که به تنهایی انرژی تولید کند. ساخت و ساز این نیروگاه اواخر سال‌جاری آغاز خواهد شد و هدف آن تکمیل در سال ۲۰۲۵ است. این خودروساز گفت این پروژه به محض تکمیل مراحل ارزیابی اثرات زیست محیطی توسط وزارت محیط‌زیست آغاز خواهد شد. علاوه بر گروه موتور هیوندای، شرکت SK hynix وابسته به واحد تراشه‌سازی گروه SK سال گذشته ساخت نیروگاه LNG تولید همزمان را با ظرفیت ۵۸۵ مگاوات در ساعت، در چئونگ‌جو، استان چونگ‌چئونگ شمالی آغاز کرد.