عباس تقدسی‌نژاد از برگزاری ۴۰نمایشگاه در سال‌جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب خبر داد و گفت: تعامل بین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان در صنعت خودرو از اهداف برگزاری این نمایشگاه است و این نزدیکی موجب هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف این صنعت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌زدگی موجود به عرصه‌های اقتصادی علاوه بر بحران‌های پیش آمده محدودیت‌هایی را نیز برای سایت‌داران نمایشگاهی به وجود آورده است.

این در حالی است که تجربه برگزاری نخستین نمایشگاه شهر آفتاب که با نمایشگاه کتاب انجام شد و به دلیل بارندگی و آب‌گرفتگی هجمه‌های زیادی را به این نمایشگاه وارد کرد باعث شد تا این فضای منفی همچنان پیرامون نمایشگاه شهر آفتاب وجود داشته باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اصل حرفه‌ای آن است که نمایشگاه‌ها در فضای خارج از شهرها برگزار شود و به طور مثال اکسپوی دبی که اخیرا برگزار شد در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر احداث شده بود اما با وجود بزرگ‌ترین سایت متروی کشور در مجاورت نمایشگاه شهر آفتاب هنوز اقبال لازم وجود ندارد.

از سوی دیگر مجری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو از حضور ۲۵ شرکت تولیدکننده  در این نمایشگاه خبر داد و افزود: این شرکت‌ها از بخش‌های مختلف خودروهای سواری، تجاری و کاری در نمایشگاه حضور دارند که اغلب آنها در بازار خودروی کشور فعال بوده و محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند.

علیرضا عاجزی با اشاره به ممنوعیت‌های واردات خودرو اعلام کرد: در این نمایشگاه فقط شرکت‌های داخلی حضور خواهند داشت اما میهمانانی از کشورهای خارجی از جمله چین، کره، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در این نمایشگاه برای بازدید حضور خواهند داشت.

وی افزود: دو سال متوالی که شرایط کرونا در کشور حاکم است و چند سالی نیز هست که  تشدید تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه صنعت خودروی کشور وجود داشته است.

بنابراین این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین دستاوردهای شرکت‌های فعال در صنعت خودرو برگزار می‌شود و در طول روزهای برگزاری از ۱۱ تا ۱۴ محصول جدید شرکت‌های خودروسازی رونمایی خواهد شد.