برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان

علی معین تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان با رویکرد مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولیدات داخلی و فراهم کردن بسترهای صادراتی برای مشارکت‌کنندگان برگزار می‌شود. وی با اشاره به اینکه تعدادی از سفارتخانه‌های خارجی از این رویداد بازدید خواهند کرد، اظهار ‌کرد: به‌رغم اینکه برگزاری این نمایشگاه در‌ هاله‌ای از ابهام بود ما با کمک رایزن‌های اقتصادی از سفارتخانه‌های کشورهای هدف برای حضور در نمایشگاه دعوت کردیم تا بتوانیم بسترهای صادراتی را برای مشارکت‌کنندگان داخلی فراهم کنیم.

معین افزود: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان با هدف فرهنگ سازی و اصلاح الگوی تولید و مصرف غلات، آرد و نان، افزایش سطح فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنعت غلات، آرد و نان، حرکت سازمان‌یافته در بخش خصوصی در زنجیره تولید و تامین مواد اولیه تولید نان، بسترسازی لازم برای ارائه حداکثری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در عرصه ماشین‌آلات صنایع مرتبط با صنعت غلات، آرد و نان، ایجاد بستر تعامل و همکاری‌های بیشتر در صنعت آرد و نان کشور و ایجاد بستر صادرات در راستای حمایت از تولیدات داخلی برگزار می‌شود.

معین با بیان اینکه نمایشگاه IBEX یکی از شاخص‌ترین رویدادهای جهانی نان و آرد محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: کمتر شرکتی در دنیا است که این نمایشگاه را نشناسد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه آرد و نان تاثیر بسزایی در رونق صنعت آرد و نان کشور ایفا می‌کند؛ برگزاری این رویداد دستاورد مهمی ‌محسوب می‌شود و مشارکت‌کنندگان از برگزاری این نمایشگاه ابراز رضایت کرده‌اند.

به گفته معین، این دوره از نمایشگاه با حضور گروه‌های کالایی نظیر تولیدکنندگان آرد انبار غله و سیلوها، تجهیزات آزمایشگاهی مخمرها و آنزیم‌های نانوایی، تولیدکنندگان ماشین‌آلات، تنورها، اجاق‌ها و سایر تجهیزات نانوایی، اتحادیه‌ها، صنایع و سازمان‌های مربوطه برپا خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها نقش مهمی ‌در ایجاد اشتغال، توسعه صنایع و افزایش صادرات کشور ایفا می‌کند، تصریح کرد: هر یک متر مربع فضای نمایشگاهی باعث ایجاد ۵ روز اشتغال برای یک فرد می‌شود و امیدواریم روند برگزاری نمایشگاه‌ها ادامه پیدا کند.