مدیرعامل «شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا» با بیان این مطلب  گفت: طبق تحلیل داده‌های واقعی و برآوردهای انجام گرفته، تحول دیجیتال می‌تواند ۷ تا ۸درصد به افزایش بهره‌وری در صنایع کمک کند. اکبر گل‌بو درباره اهمیت دیجیتال و لزوم حرکت صنایع فولادی به سمت استفاده از آن اظهار کرد: موضوع تحول دیجیتال که همزمان با انقلاب صنعتی نسل چهارم مطرح شد و چندین سال از مطرح شدنش می‌گذرد، پیوسته در حال بررسی بوده اما شرکت‌های جهانی برای استفاده از آن گام برداشته‌اند. مدیرعامل شرکت «بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا» با بیان اینکه یک موسسه تحقیقاتی فعال در حوزه فلزات و صنایع معدنی، طی سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اولین چالش معادن و صنایع معدنی را تحول دیجیتال بیان می‌کند، تصریح کرد: این نشان می‌دهد اگرچه در ایران طی سال‌های اخیر اقداماتی به این سمت و سو اجرا شده اما کشورهای دنیا زودتر به این سمت حرکت کردند. وی  خاطرنشان کرد: به طور کلی طبق تحلیل داده‌های واقعی و برآوردهای انجام گرفته، تحول دیجیتال می‌تواند ۷ تا ۸درصد به افزایش بهره‌وری در صنایع کمک کند. چه کاری را می‌توانیم برای افزایش بهره‌وری به این میزان جز تحول دیجیتال انجام دهیم؟ تحول دیجیتال به شفاف‌سازی جریان اطلاعات، روان‌تر شدن فعالیت‌ها، ردیابی کالاها، تجهیزات و ادوات و در نهایت افزایش رضایت همه ذی‌نفعان منجر می‌شود.

گام جدی «ایریسا» برای توسعه تحول دیجیتال در صنعت کشور

گل‌بو درباره برنامه‌های شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا برای تحقق تحول دیجیتال اعلام کرد: در این خصوص برنامه‌های مشخصی تدوین شده که از فولاد مبارکه آغاز شده است و برای ترویج آن در گروه فولاد مبارکه عزم جدی داریم. وی افزود: از آنجا که ماموریت ابلاغی دکتر محمد‌یاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، به ایریسا ترویج و تکثیر فرهنگ طرح تحول دیجیتال در شرکت‌های گروه فولاد مبارکه بوده و در اجرای این ماموریت نیز مصمم هستیم، مذاکراتی با شرکت فولاد هرمزگان انجام و مقرر شد ره‌نگاشت طرح تحول دیجیتال و چند پروژه مختلف برای این شرکت اجرایی شود. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به تاسیس آکادمی تحول دیجیتال به منظور فرهنگ‌سازی در این حوزه اشاره کرد. مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا ادامه داد: علاوه بر گروه فولاد مبارکه، ایریسا برنامه‌های متعددی نیز برای اجرای طرح تحول دیجیتال در سایر شرکت‌های فولادی مانند ذوب آهن اصفهان تدارک دیده است. به طور کلی می‌توان گفت این شرکت برنامه‌های جدی و متعددی برای ترویج و اجرای پروژه‌های تحول دیجیتال برای مشتریان خود نظیر گروه فولاد مبارکه، صنایع فولادی و در نهایت صنایع غیرفولادی تهیه کرده و در دست اجرا دارد.

نقش «ایریسا فریم» در تحقق انقلاب صنعتی چهارم

گل‌بو تصریح کرد: برای اجرایی کردن این مهم چند پروژه داخلی استراتژیک و بزرگ را برنامه‌ریزی و در حال اجرا داریم که از جمله می‌توان به پلتفرم ایریسا فریم اشاره کرد. این پلتفرم در واقع یک سکوی سیستمی است که همه ابزارها، فرآیندها و فناوری‌ها به صورت یکپارچه بر بستر آن و در کنار هم جمع می‌شوند تا بتوانند تحول دیجیتال را در صنایع محقق کنند. وی خاطرنشان کرد: این مساله را می‌توان زیرساختی برای ایجاد کارخانه‌های متصل (Connected factory) برشمرد که می‌تواند همه سیستم‌ها و تجهیزات را به سیستم‌های اطلاعاتی و مشتریان متصل کند.