به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل  از  کره تایمز، سامسونگ الکترونیکس همواره معروف است که بالاترین حقوق را در کره پرداخت می‌کند و معمولا مذاکرات دستمزد این شرکت بدون مشکل برگزار می‌شود، اما فضای کسب و کار این بار متفاوت است، زیرا بسیاری از شرکت‌های الکترونیک و IT دستمزد کارمندان خود را در سال‌جاری به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. میانگین دستمزد سالانه سامسونگ الکترونیکس در سال گذشته ۱۴۴ میلیون وون (۱۱۷۰۶۴ دلار) بود. با این حال، کاکائو با ثبت ۱۷۲ میلیون وون از میانگین دستمزد پرداختی سامسونگ پیشی گرفت و شرکت SK تلکام نیز میانگین دستمزد ۱۶۲ میلیون وونی را به ثبت رساند.

در گذشته، سامسونگ الکترونیکس در مورد افزایش دستمزد از طریق شورای مدیریت کار تصمیم می‌گرفت، اما این اتحادیه از سال گذشته خواستار مذاکرات جداگانه دستمزد بوده و مدیریت این شرکت را تحت فشار قرار داده است. این اتحادیه با اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری اعتصابات کارگری به این شرکت فشار آورده است، در حالی که کارکنان نیز خواهان افزایش حقوق بیشتر از سال قبل هستند. دلیل تاخیر در توافق سامسونگ الکترونیکس در مورد افزایش دستمزد سال‌جاری، اختلاف بین نیروی کار و مدیریت این شرکت است.

یک مقام آگاه در این باره اظهار کرد: مدیریت پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی حقوق پایه را داده است، اما طرف کارگری این پیشنهاد را رد کرده است. کارگران سامسونگ الکترونیکس درخواست افزایش پایه ۷۲/ ۱۵ درصدی در سال‌جاری کردند که بالاترین سطح افزایش دستمزد تاکنون خواهد بود. این به طور قابل توجهی بالاتر از ۵/ ۷ درصدی است که شورا در سال گذشته توافق کرده بود. در سال ۲۰۲۱، سامسونگ الکترونیکس ۸/ ۱۵ تریلیون وون صرف هزینه‌های نیروی کار خود کرد که این رقم یک رکورد بی‌سابقه است.

از آنجا که سایر رقبا به شدت نرخ تعدیل دستمزد را برای کارمندان خود افزایش داده‌اند، فشار بیشتری بر سامسونگ وارد می‌شود. سال گذشته، ال‌جی الکترونیکس حقوق‌ها را ۹درصد افزایش داد که بالاترین میزان در ۱۰ سال اخیر است و همچنین قرار است دستمزدها امسال نیز ۲/ ۸ درصد افزایش یابند. شرکت کاکائو همچنین حقوق‌ها را ۱۵ درصد در سال جاری افزایش داد و کارگران و مدیریت ناور نیز به توافقی آزمایشی در مورد افزایش دستمزد ۱۰ درصدی دست یافتند. این در حالی است که سامسونگ الکترونیکس تا‌کنون از اظهارنظر در خصوص این موضوع خودداری کرده است.