به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، اداره بازرگانی بریتانیا اظهار کرد شرکت‌های Navigator Thames، اکسون موبیل و والرو انرژی اکنون احکام مدنی را اخذ کرده‌اند تا به آنها اجازه دهد اختلالات و اعتراضات کنونی را به حداقل برسانند و از مشکلات بیشتر جلوگیری کنند. گرگ هندز وزیر انرژی این کشور نیز گفت: در حالی که ما برای حق اعتراض مسالمت‌آمیز ارزش قائل هستیم، بسیار مهم است که این اعتراضات باعث اختلال در زندگی روزمره مردم نشود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به همین دلیل خوشحالم که شرکت‌های نفتی برای اجرای دستورات قانونی در سایت‌هایشان اقدام می‌کنند و با نیروهای پلیس محلی برای دستگیری افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند، همکاری خواهند کرد و تضمین می‌کنند که تحویل سوخت به روال عادی خود بازگردد. حزب اپوزیسیون کارگر خواستار صدور احکام سراسری برای متوقف کردن فعالانی است که می‌خواهند دولت را تحت فشار قرار دهند که متعهد شود تا فورا به فعالیت تمام زیرساخت‌های جدید سوخت‌های فسیلی پایان دهد و این حزب در این بیانیه تاکید کرده اعتراضات آنها منجر به کمبود سوخت در جایگاه‌های سوخت‌گیری شده است.

علاوه بر هدف قرار دادن پالایشگاه‌ها و انبارهای نفت، تظاهراتی در پایگاه لندن شرکت نفت شل و در مقر لویدز لندن برگزار شده است. فعالان زیست محیطی در آخرین اقدام خود در روز جمعه، اعلام کردند چهار پل را در مرکز لندن مسدود کرده‌اند. پلیس ۶۰۰ نفر را از آغاز اعتراضات در ماه جاری بازداشت کرده است. این در حالی است که دولت سال گذشته دستوراتی را برای جلوگیری از معترضانی که بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی لندن و جنوب شرقی را مسدود می‌کردند، صادر کرده است.

در آغاز کمپین، فعالان Just Stop Oil موفق شده بودند سایت‌هایی را در لندن، اسکس، همپشایر، هرتفوردشایر و میدلندز مسدود کنند، به این امید که بتوانند عرضه سوخت به پایتخت را مختل کنند. یکی از حامیان کمپین در توضیح این اقدامات گفت: در ۲۴ ساعت اول، تقریبا ۱۰۰ درصد از عرضه سوخت جنوب شرق را تعطیل کردیم. پمپ بنزین‌ها تنها سه روز سوخت دارند، یعنی در ۲۴ ساعت یک‌سوم، در ۴۸ ساعت، دو‌سوم و در ۷۲ ساعت همه آنها تعطیل می‌شوند. در پی اکتشاف میدان نفتی جدیدی توسط دولت انگلیس و سرمایه‌گذاری قابل توجه برای انجام عملیات استخراج در دریای شمال، کمپین «استفاده از نفت را متوقف کنید» راه‌اندازی شده است و طرفداران این کمپین اعتقاد دارند در صورتی‌که استفاده از منابع زیرزمینی به همین ترتیب ادامه پیدا کند، آینده نامناسبی در انتظار بشر خواهد بود.