به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه گذشته منتشر شد، این شرکت اعلام کرد حدود ۳۵۰۰ میلیارد ین صرف هزینه‌های تحقیق و توسعه خود در این بخش خواهد کرد که ۱۵۰۰ میلیارد ین آن بر سرمایه‌گذاری متمرکز خواهد بود. هوندا گفته است قصد دارد حجم تولید خودروهای برقی خود را در سال ۲۰۳۰ به بیش از  ۲ میلیون دستگاه در سال برساند. بودجه کل این شرکت در بخش تحقیق و توسعه خودروهای برقی در این بازه زمانی تقریبا ۸ هزار میلیارد ین یا تقریبا ۹/ ۶۳ میلیارد دلار خواهد بود. وقتی صحبت از تولید به میان می‌آید، هوندا می‌گوید به دنبال راه‌اندازی تاسیساتی در شهرهای گوانگژو و ووهان چین است که قرار است کارخانه‌های اختصاصی خودروهای برقی باشند. این شرکت همچنین گفت در حال برنامه‌ریزی برای یک خط تولید اختصاصی خودروهای برقی در آمریکای شمالی نیز است. در زمینه باتری در آمریکای شمالی، این شرکت قرار است باتری‌های Ultium را برای خودروهای تولیدی خود از جنرال موتورز تهیه کند. به طور جداگانه، جدای از جنرال موتورز، هوندا در حال بررسی امکان ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید باتری است. هفته گذشته، هوندا و جنرال موتورز اعلام کردند یک مجموعه خودروهای برقی مقرون به صرفه را بر اساس یک پلتفرم جدید جهانی توسعه خواهند داد.

با توجه به اینکه چندین اقتصاد بزرگ به دنبال کاهش تعداد خودروهای دیزلی و بنزینی در جاده‌های خود در سال‌های آینده هستند، هوندا و سایر خودروسازان در تلاش هستند استراتژی‌های برقی‌سازی خود را توسعه دهند تا بتوانند با قوانین جدید همگام شوند و رقابتی باقی بمانند. برای مثال، ماه گذشته، فورد برنامه‌های خود را برای عرضه سه وسیله نقلیه برقی مسافربری و چهار خودروی برقی تجاری جدید در اروپا تا سال ۲۰۲۴ اعلام و تاکید کرد انتظار دارد تا سال ۲۰۲۶ سالانه بیش از ۶۰۰ هزار خودروی برقی در این منطقه به فروش برساند. این غول خودروسازی همچنین می‌خواهد تا سال ۲۰۳۵ تمامی‌ فروش خودروهای سوخت فسیلی خود در اروپا را به صفر برساند. فورد اعلام کرد این افزایش با تولید یک کراس اوور برقی متوسط در شهر کلن آلمان در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و سپس با ساخت یک خودروی الکتریکی دیگر در شهر کلن در سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا خواهد کرد، در حالی که نسخه الکتریکی فورد پوما که در رومانی تولید می‌شود، در همان سال در دسترس خواهد بود.

در ماه مارس ۲۰۲۱، شرکت ولوو کارز اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک شرکت سازنده خودروهای تمام الکتریکی تبدیل شود. برای دستیابی به این هدف، این شرکت به دنبال حذف خودروهای دارای موتورهای احتراق داخلی، از جمله هیبریدی، از عرضه جهانی خود تا پایان دهه خواهد بود. این غول خودروسازی با مالکیت چینی که اولین خودروی تمام الکتریکی خود را سال گذشته روانه بازار کرد، در میان‌مدت، می‌خواهد نیمی ‌از فروش جهانی آن تا سال ۲۰۲۵ کاملا الکتریکی باشد و نیمی ‌دیگر را خودروهای هیبریدی تشکیل دهند. از طرف دیگر، گروه بی‌ام‌و گفته است می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ خودروهای تمام الکتریکی حداقل ۵۰ درصد از فروش آن را تشکیل دهند. چنین اهدافی این شرکت‌ها را در رقابت با تسلای ایلان ماسک قرار می‌دهد که بیش از ۳۰۵ هزار خودرو در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ تولید کرد. خودروساز دیگری که برای برقی‌سازی برنامه دارد، مرسدس بنز است که قبلا گفته بود در پایان دهه اگر شرایط بازار اجازه ‌دهد، آماده عرضه محصول تمام برقی خود خواهد بود. روز دوشنبه هفته گذشته، این غول خودروسازی اروپایی کنفرانس ESG را برای تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بازار خودرو برگزار کرد. از جمله مباحث مطرح شده در این نشست این بود که مرسدس بنز می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۷۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را با انرژی‌های تجدیدپذیر پوشش دهد. این شرکت با گسترش تولید انرژی خورشیدی و بادی در سایت‌های خود و همچنین انعقاد قراردادهای خرید برق بیشتر، به این هدف دست خواهد یافت.

اولا کالنیوس، رئیس هیات مدیره گروه مرسدس بنز، در مصاحبه‌ای با آنت وایزباخ از CNBC در هفته گذشته، برخی از تفکرات پشت استراتژی شرکت خود را بیان کرد. وی اظهار کرد خوبی سرمایه‌گذاری روی انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطقی که بازدهی بالایی دارند، این است که اگر به ‌محض راه‌اندازی به بازده آن در هر کیلووات ساعت نگاه کنید، در واقع بسیاری از این گزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر از تولید برق از طریق سوخت‌های فسیلی هستند. کالنیوس افزود، سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر کسب و کار خوبی است و کلید تولید در آینده صنعت خودرو خواهد بود.