به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، مقاله جدیدی از وب‌سایت Blockdata نشان داد که بانک‌های بزرگ دیگر نمی‌توانند تهدید ارزهای رمزنگاری شده را نادیده بگیرند. در حقیقت ۵۵ بانک از یکصد بانک بزرگ جهان براساس دارایی‌های تحت مدیریت آنها، قبلا در بخش رمز ارزها چه به طور مستقیم و چه با حمایت از شرکت‌های بلاک چین، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در اینجا هفت بانک سهامی ‌وجود دارند که به شدت روی رمز ارزها و فناوری رمزنگاری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

 استاندارد چارترد

بانک استاندارد چارترد یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های چند‌ملیتی بریتانیایی و شرکت خدمات مالی است که حدود ۷۸۹میلیارد دلار دارایی دارد. وب‌سایت بلاک‌دیتا تخمین می‌زند که استاندارد چارترد در مجموع ۳۸۰ میلیون دلار در زمینه بلاک‌چین سرمایه‌گذاری کرده است که این میزان بیشتر از هر بانک بزرگ دیگری در دنیا است. در ماه ژوئن، استاندارد چارترد یک سرمایه‌گذاری جدید بین بازوی نوآوری خود SC Ventures و گروه فناوری BC در راستای راه‌اندازی یک کارگزاری برای مبادله ارزهای رمزنگاری شده در اروپا را اعلام کرد و گاوهای خوش‌بین انگلیسی بازار احتمالا خرید سهام بانک استاندارد چارترد را با جدیت بیشتری در نظر بگیرند.

 بانک نیویورک ملون

بلاک‌دیتا تخمین می‌زند که در بین بانک‌های آمریکایی، بانک نیویورک ملون بیشترین سرمایه‌گذاری را روی ارزهای دیجیتال داشته است. این شرکت قدیمی‌ترین بانک ایالات متحده است و در خدمات و مدیریت دارایی تخصص داشته و در حال حاضر حدود ۴۷۰میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود دارد. کارشناسان تخمین می‌زنند بانک نیویورک ملون سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۲۱ میلیون دلار را روی رمزارزها انجام داده است. در ماه فوریه، نیویورک ملون همچنین اعلام کرد تامین مالی بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده را آغاز می‌کند و زمینه را برای ادغام ارزهای رمزنگاری شده در شبکه بانکی خود فراهم می‌کند.

 بانک سیتی‌گروپ

بانک سیتی‌گروپ یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایالات متحده است و تقریبا ۲۶/ ۲تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت دارد. این بانک حدود ۲۷۹میلیون دلار در حداقل ۱۴ پروژه ارزهای رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری کرده است. در ماه ژوئن، سیتی گروپ بخش دارایی‌های دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد که واحد جدیدی در مدیریت سرمایه این شرکت است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بخش جدید به مشتریان این بانک در جهت سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری شده، استیبل کوین‌ها و توکن‌های غیرقابل نفوذ کمک می‌کند. در ماه مه، مدیر بخش بین‌المللی ارزهای خارجی سیتی‌گروپ به فایننشال تایمز گفت این بانک در حال معامله، نگهداری و تامین مالی ارزهای رمزنگاری شده است.

 بانک یوبی‌اس

شرکت UBS یک بانک سرمایه‌گذاری سوئیسی با دارایی ۱۳/ ۱ تریلیون دلار تحت مدیریت خود است.  همچنین سرمایه‌گذاری این شرکت در ارزهای رمزنگاری شده بالغ بر ۲۶۶ میلیون دلار برآورد شده است. این در حالی است که در ماه ژوئیه، تیم مدیریت سرمایه یوبی‌اس به سرمایه‌گذاران هشدار داد که از ورود به بازار ارزهای رمزنگاری شده اجتناب کنند و از سرمایه‌گذاران خواست مجموعه‌ای از دارایی‌های کم‌ریسک را ایجاد کنند. رالف ‌هامرز، مدیرعامل یوبی‌اس اظهار کرد مشتریان فعال در رمزارزها با پدیده «FOMO» یا ترس از دست دادن سرمایه مواجه هستند. در همان زمان، بلومبرگ در ماه مه گزارش داد یوبی‌اس همچنین در حال بررسی راه‌هایی برای ارائه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به ثروتمندترین مشتریان خود است.

 بی‌ان‌پی پاریبا

گروه بانکداری BNP Paribas مستقر در فرانسه بزرگ‌ترین گروه بانکی فرانسه است و تقریبا ۰۸/ ۳ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت دارد. بی‌ان‌پی پاریبا قبلا حداقل ۹ سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای رمزپایه انجام داده است. مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها ۲۳۶میلیون دلار برآورد شده است. در ماه مارس، ادموند شینگ، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری جهانی بی‌ان‌پی دلایل متعددی را تشریح کرد که بیت‌کوین هم یک سرمایه‌گذاری جذاب و هم بسیار خطرناک است. او گفت: درست است که بیت‌کوین از زمان ایجاد خود تا‌کنون افزایش قیمت چشمگیری داشته است، اما بسیار بی‌ثبات است و بازار آن تحت تسلط تعداد کمی ‌نهنگ بیت‌کوین قرار دارد.  

 مورگان استنلی

مورگان استنلی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری ایالات متحده است و حدود ۱۲/ ۱ تریلیون دلار دارایی دارد. مورگان استنلی تنها سه سرمایه‌گذاری عمده در زمینه رمز ارزها انجام داده است، اما مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها ۲۳۴میلیون دلار برآورد شده است. در ماه مارس، مورگان استنلی اولین بانک سرمایه‌گذاری بزرگ ایالات متحده شد که به مشتریان ثروتمند خود امکان دسترسی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین را داد. دسترسی در ابتدا به مشتریانی با حداقل ۲ میلیون دلار سرمایه و دارای تحمل ریسک تهاجمی‌ محدود می‌شود. مورگان استنلی همچنین سرمایه‌گذاری بیت‌کوین را به حداکثر ۵/ ۲درصد از دارایی خالص مشتری محدود می‌کند.

 جی‌پی مورگان

جی‌پی مورگان چیس، بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده است و دارایی بالغ بر ۳۹/ ۳ تریلیون دلار تحت مدیریت خود دارد. وب‌سایت بلاک‌دیتا تخمین می‌زند که جی‌پی مورگان در مجموع ۲۰۶ میلیون دلار در ارزهای رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری کرده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷، جیمی ‌دیمون، مدیر عامل جی‌پی مورگان، بیت‌کوین را «کلاهبرداری» نامید و گفت پایان خوبی برای آن پیش‌بینی نمی‌کند. با این حال، در ماه‌های اخیر، JPMorgan دسترسی مشتریان خود را به ۶ صندوق ارز رمزنگاری شده، از جمله وجوه ارائه شده توسط Grayscale Investments LLC، افزایش داده است. در ماه مه، دیمون تاکید کرد که بازار بیت‌کوین هنوز پررونق نیست، اما افزود: ما به مشتریان هیچ توصیه‌ای در این خصوص نمی‌کنیم.