شغل اولی‌ها هدف اول ما هستند

هم‌بنیان‌گذار استارت‌آپ «پیمون» در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» اظهار کرد: حوزه فعالیت «پیمون» استخدام و منابع انسانی است و هدف تاسیس آن کمک به افراد شغل اولی بوده تا بتوانند اولین شغل خود را بیابند و در این مسیر حمایت‌های لازم از آنها می‌شود. کارهایی که در این خصوص انجام می‌شود در چند لایه تعریف شده و سعی برآن است که در بخش آموزشی نقش بیشتری داشته باشیم که این قسمت محتوای کاربردی دارد و در وب‌سایت و وبلاگ «پیمون» قرار داده شده است. قسمت دوم کار مربوط به معرفی فضای کار و فرصت‌های شغلی بوده که علاوه بر این معرفی، مشاوره و حمایت از شغل اولی‌ها و کارجویان نیز در دستور کار و وظایف «پیمون» قرار گرفته است.

در کنار شغل اولی‌ها هستیم

حامد دولت‌خواهی افزود: موضوع دیگری که در حوزه فعالیت «پیمون» تعریف شده مربوط به مسیر شغلی است که به افرادی که هنوز وارد بازار کار نشده‌اند راه را نشان دهد تا به کدام سمت حرکت کنند تا به هدف دلخواه خود برسند. به طور دقیق‌تر این استارت‌آپ برای شغل اولی‌ها طراحی شده است که یا شغلی نداشتند یا در ابتدای مسیر هستند که سابقه شغلی زیر دو سال دارند و هنوز به صورت جدی وارد بازار کار نشده‌اند تا بتوانند با استفاده از امکانات «پیمون» با علم و دانش کافی در مسیر درست گام بردارند.

وی ابراز کرد: حمایت از شغل اولی‌ها توسط این استارت‌آپ‌ در چند سطح انجام می‌شود، بخش ابتدایی که مفهوم عمومی‌تر دارد و در حال توسعه آن هستیم، محتوای کاربردی بوده که در وب‌سایت «پیمون» تولید می‌شود. به عنوان مثال محتوای مربوط به رزومه‌نویسی، نحوه انجام مصاحبه، مسیر شغلی و مهارت‌های مورد نیاز برای وارد شدن به بازار کار ازجمله آموزش‌هایی است که توسط متخصصان این حوزه طراحی و در وب‌سایت بارگذاری شده است. در این بین تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که محتواهای تولید شده برای عموم کاربردی باشد.

حوزه فعالیت را گسترش می‌دهیم

این بنیان‌گذار در ادامه گفت: بخش بعدی معرفی و شناخت بازار کار و فرصت‌های شغلی است که توسط «پیمون» انجام می‌شود و افراد بر اساس شرایط شخصی خود می‌توانند از مطالب استفاده کنند. علاوه بر این موارد برنامه‌های فردی را نیز به کارجویان و شغل اولی‌ها ارائه می‌کنیم، کارشناسان و متخصص‌هایی که در این حوزه دانش کافی و لازم را دارند از ابتدای فرآیند جست‌وجوی شغلی در کنار افراد قرار می‌گیرند تا با راهنمایی‌های لازم آنها شغل مورد نظر خود راپیدا کنند.

دولت‌خواهی در رابطه با مزیت استارت‌آپ «پیمون» نسبت به سایر سایت‌های شغل‌یابی خاطرنشان کرد: تفاوتی که «پیمون» با سایر وب‌سایت‌های شغل‌یابی دارد و به نوعی موجب برتری این استارت‌آپ شده، اختصاص آن به شغل اولی‌ها است. در ابتدای مسیر متوجه این موضوع شدیم که نیازهای افرادی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند به طور کامل توسط هیچ سایتی مورد پوشش کامل قرار نمی‌گیرد، بنابراین روی موضوع شغل اولی‌ها تمرکز کردیم و تمام برنامه‌های خود را در این خصوص پیاده کردیم و در حال توسعه آن هستیم.

همراه شما تا رسیدن به اولین شغل

وی عنوان کرد: استارت‌آپ «پیمون» با شعار «همراه شما تا رسیدن به اولین شغل» آغاز به کار کرد و تا به امروز نیز در این مسیر گام برداشته است. مخاطب هدف ما به صورت خاص دانشجویان و فارغ‌التحصیل‌هایی هستند که می‌خواهند وارد بازار کار شوند. در حال حاضر شغل‌های مرتبط با بخش‌های استارت‌آپ‌ها، نوآوری و مهندسی را پوشش می‌دهیم و بیشتر تمرکز خود را در این حوزه‌ها قرار داده‌ایم.

هم‌بنیان‌گذار «پیمون» در رابطه با برنامه‌های آینده این استارت‌آپ یادآور شد: اولین هدف ما در وهله اول این است که رشته‌های درسی و شغلی بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم تا افراد زیادی بتوانند از امکانات «پیمون» استفاده کنند. علاوه بر این در بخش برنامه فردی نیز با توجه به مهارت و شرایط اولیه افراد بتوانیم به  دانشجویان و فارغ‌التحصیل‌ها خدمات بهتری ارائه کنیم. دولت‌خواهی در ادامه به چالش‌های مسیر اشاره کرد و توضیح داد: از ابتدای مسیر تا به امروز از جهات مختلفی با چالش‌های گوناگون مواجه بودیم که با کمک شتاب‌دهنده‌ها توانستیم اغلب آنها را حل کنیم. تنها مشکل ما مرحله تبدیل ایده به عمل است، کنار هم قرار گرفتن تیم در شروع کار ازجمله معضلاتی بود که با آن مواجه بودیم و تا به امروز چندین مرتبه مسیر خود را تغییر دادیم تا بالاخره به ایده نهایی رسیدیم و توانستیم آن را به مرحله اجرا درآوریم.

وی ابراز کرد: یکسری از خدمات «پیمون» همچون محتوای آموزشی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و علاوه براین در حال مذاکره و همکاری با آموزشگاه‌ها هستیم و خدمات خود را نیز در این فضاها عرضه می‌کنیم و معمولا این خدمات برای شغل اولی‌ها هزینه‌ای ندارند یا خیلی اندک است و بیشتر درآمد «پیمون» را سازمان‌ها و آموزشگاه‌ها پوشش می‌دهند.