پیش‌بینی افزایش تولید چادرملو تا پایان شهریور ماه

 

چادرملو از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه بیش از۶۹۵ هزار و ۴۵۲ تن آهن‌اسفنجی تولید کرده است. مبلغ فروش پنج‌ماه آهن‌اسفنجی از سوی چادرملو معادل ۶ هزار و ۶۶۴ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال است که در مقایسه با پنج ماه سال قبل معادل ۲۴۰درصد رشد نشان می دهد. سال گذشته نرخ فروش هر تن آهن اسفنجی در مدت یادشده معادل ۲۸ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۷۰۰ ریال اعلام شده است. این آمار نشان از رشد قیمت آهن اسفنجی به میزان ۴۷میلیون و ۵۱۸ هزار و ۳۱۳ ریالی نسبت به پنج ماه سال گذشته دارد.

این شرکت همچنین در مدت پنج ماه نخست سال‌جاری ۳۶ هزار و ۴۷۲ تن فولاد تولید کرد که ۱۵ هزار تن از این محصول را به قیمت ۱۳۲ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۲۹۶ ریال در مجموع بیش از ۲ هزار و ۹۱میلیارد ریال طی ماه قبل به فروش رساند. این در حالی است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۳۹۲هزار و ۴۵۸ تن فولاد به تولید رسانده است. مبلغ شناسایی شده از فروش فولاد چادرملو در این پنج ماه بیش از ۲۳ هزار و ۸۳۵میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال است. این رقم نسبت به درآمد حاصل از فروش فولاد در پنج ماه سال قبل نیز رشد ۳درصدی نشان می دهد. تولید ۶/ ۴ میلیون تنی کنسانتره و ۳/ ۱ میلیون تنی گندله در پنج ماه نخست سال جاری از سوی معدنی و صنعتی چادرملو سبب شد تا این شرکت در میان تولیدکنندگان کنسانتره و گندله  در صدر جدول زیر مجموعه‌های ایمیدرو قرار گیرد.

در این رابطه حمید جهانی، مدیر مجتمع معدنی چادرملو در گفت‌و‌گویی گفت: تولید کنسانتره در مجتمع معدنی چادرملو اخیرا به ۵ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۷۹ رسید که نسبت به سال گذشته ۸/ ۹درصد و نسبت به برنامه ۹۸/ ۲۵درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مجموع کنسانتره حمل شده از محل دپو و تولید نیز ۵ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۱۰۸ تن بوده که نسبت به سال گذشته ۴۹/ ۲۲درصد افزایش داشته است.این آمار نشان می‌دهد که نه تنها هر آنچه تولید شده، بلکه دپوی کنسانتره هم فروخته شده و از منطقه به محل کارخانه‌های فولاد منتقل شده است.

مدیر مجتمع معدنی چادرملو با بیان اینکه افزایش تولید در سایه کاهش توقف‌ها و بالابردن کارکرد تجهیزات و ماشین‌آلات محقق شده است تصریح کرد: با همراهی همه پرسنل عملیاتی و ستادی شرکت، توانستیم افزایش تولید را رقم بزنیم. با ادامه روند فعلی تولید پیش‌بینی می‌شود تولید کنسانتره در مجتمع معدنی چادرملو تا آخر شهریور به ۶میلیون تن برسد که در نوع خود یک رکوردشکنی دیگر و افتخاری جدید برای چادرملو به شمار می‌رود.

جهانی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: مجتمع معدنی چادرملو همچنین در مصرف آب هم ۹۶/ ۱۴درصد کاهش داشته که نشان دهنده عملکرد خوب مجموعه است. میزان مصرف آب در این پنج ماه، یک میلیون و ۷۴۹هزار و ۸۷۱ مترمکعب بوده که با اصلاح عملکرد فیلتراسیون، و بهبود بخشیدن به عملکرد پمپ‌های برگشتی، آب برگشتی بیشتری گرفتیم.

وی همچنین از افزایش میزان عملکرد کنسانتره آپاتیت در پنج ماه اول سال خبر داد و افزود: در این بازه زمانی بالغ بر ۳۶هزار و ۱۸۷ تن آپاتیت تولید کردیم که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲/ ۵۶درصد افزایش نشان می‌دهد. آپاتیت یک محصول فرعی است که در تولید کود شیمیایی مصرف دارد.