تاد هیل، مدیرعامل غول انرژی تگزاس Calpine، در این خصوص اظهار کرد: ما در حالت آماده‌باش فوق‌العاده بالا هستیم. رئیس‌جمهور جو بایدن هفته گذشته هشدار داد که کاخ سفید اطلاعات در حال تکاملی دارد که دولت روسیه در حال بررسی گزینه‌هایی برای حملات سایبری بالقوه به زیرساخت‌های انرژی ایالات متحده است که این شدیدترین هشدار دولت تاکنون است. بدترین سناریوها در تگزاس شامل نقض سیستم شبکه برق ایالتی توسط هکرها و قطع برق میلیون‌ها تگزاسی، توقف برنامه‌های حمل و نقل نفت و گاز از بنادر دریایی، یا نفوذ به شبکه یک پالایشگاه است، به‌طوری که قادر به تولید بنزین و فرآورده‌های نفتی نباشد. شرکت‌‌های انرژی و نهادهای تنظیم‌‌کننده‌‌ بخش انرژی ایالات متحده می‌گویند شناسایی هکرهایی که شبکه‌های آنها را برای یافتن نقاط ضعف بررسی می‌کنند، غیرعادی نیست.  رابرت ‌ام لی، موسس و مدیرعامل شرکت امنیت سایبری صنعتی دراگوس، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فوریه، در تاسیسات مرتبط با انرژی در تگزاس، شاهد افزایش تعداد حملات هکرها بوده‌ایم. لی که قبلا در آژانس امنیت ملی کار می‌کرد، جایی که به طراحی سیستم دولت ایالات متحده برای ردیابی هکرهای تحت حمایت دولت‌ها کمک می‌کند، گفت شرکت او هکرهایی را که اخیرا زیرساخت‌های انرژی تگزاس را بررسی می‌کردند، ردیابی کرده و متوجه شده که همه آنها روسی هستند.

لی گفت: تگزاس دارای برخی از ویژگی‌های صادراتی کلیدی برای گاز طبیعی مایع است و در سطح امنیت ملی، چند سایت وجود دارد که همه ما به‌شدت نگران آنها هستیم. اگر یکی از این سایت‌ها را حذف کنید، صادرات سوخت به برخی کشورها دچار اختلال خواهد شد. بندر کورپوس کریستی به سومین بندر بزرگ دریایی ایالات متحده و دومین صادرکننده بزرگ گاز طبیعی این کشور تبدیل شده است. بسیاری از کشورهای اروپایی به‌شدت به گاز طبیعی روسیه متکی هستند و ایالات متحده در تلاش است تا با افزایش صادرات گاز طبیعی ایالات متحده به اروپا که بخشی از تلاش فزاینده برای اعمال فشار اقتصادی بر روسیه است، به دور کردن اروپا از گاز روسیه کمک کند. شان استراوبریج، مدیرعامل بندر کورپوس کریستی، در مصاحبه‌ای گفت: ما قطعا یک هدف برای هکرهای روسی هستیم.

روسیه در سطح جهانی در دنیای امنیت سایبری به دلیل داشتن یک عملیات سایبری قدرتمند شناخته شده است. در سال ۲۰۲۱، هکرهای روسی تجهیزات رایانه‌‌ای که بزرگ‌ترین خط لوله سوخت در ایالات متحده را اداره می‌کند، هک کردند و این امر باعث شد شرکت کلونیال پایپ‌‌لاین فعالیت خط لوله خود را که منشأ آن در هیوستون است، به مدت شش روز تعطیل کند تا این حمله را مهار کند. این نقض باعث کمبود سوخت و افزایش قیمت گاز در ساحل شرقی شد. هفته گذشته وزارت دادگستری ایالات متحده طی دو کیفرخواست، چهار روس را که برای دولت روسیه کار می‌کردند به اتهام نفوذ به رایانه‌های شرکت‌‌های انرژی در ۱۳۵ کشور بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ متهم کرد. به‌طور جداگانه، یک هیات منصفه فدرال در اوایل این ماه یک مرد ۲۳ ساله روسی در شرق تگزاس را به دلیل راه‌اندازی یک بازار برای مجرمان سایبری متهم کرد که هزاران اعتبار ورود به سیستم، اطلاعات شناسایی شخصی و ابزارهای احراز هویت را برای پلتفرم‌های پرداخت آنلاین، خرده‌فروشان و حساب‌های کارت اعتباری، دزدیده و فروخته بود.

دکتر کریس برانک، استاد امنیت سایبری در دانشگاه هیوستون، می‌گوید او بیش از همه نگران حملات سایبری احتمالی به سیستم برق ایالات متحده است. نهادهای ناظر بر شبکه برق تگزاس، کوچک‌ترین شبکه از سه شبکه در ایالات متحده، ادعا می‌کنند که اپراتور شبکه، شورای قابلیت اطمینان برق تگزاس (ERCOT) و کمیسیون خدمات عمومی این شهر که بر آن نظارت دارد، با جدیت روی دفاع سایبری کار می‌کنند. شورای قابلیت اطمینان برق تگزاس، یک سازمان آمریکایی است که شبکه برق تگزاس و تگزاس اینترکانکشن را اداره می‌کند، که برق بیش از ۲۵ میلیون مشتری تگزاس را تامین می‌کند و ۹۰درصد بار الکتریکی ایالت را تشکیل می‌دهد.ERCOT نخستین اپراتور سیستم مستقل در ایالات متحده و یکی از سازمان‌های دارای گواهینامه ISO۹ در آمریکای شمالی است.

 اما ERCOT در سال گذشته که توفان زمستانی تگزاس را درنوردید، نتوانست شبکه برق را پایدار نگه دارد و میلیون‌ها نفر را برای روزها بدون برق و صدها کشته برجای گذاشت. این شورا گفت شبکه تنها چند دقیقه با خرابی فاجعه‌‌بار فاصله داشت که اگر به شرکت‌‌ها دستور نمی‌‌داد برق بخش‌های بزرگی از ایالت را قطع کنند، می‌توانست باعث خاموشی چند ماهه در این منطقه شود. برانک گفت: اگر بخش‌هایی از ERCOT دچار اختلال شود، کل شبکه ممکن است فرو بریزد، زیرا این یک سیستم حساس است و ما نقاط ضعف زیادی داریم. از طرف دیگر رگولاتورهای ایالتی گفتند دفاع سایبری خود را تقویت کرده‌اند. سخنگوی کمیسیون خدمات عمومی تگزاس در ایمیلی اظهار کرد: ما امنیت سایبری و حفاظت از شبکه تگزاس و زیرساخت انرژی ایالت خود را بسیار جدی می‌‌گیریم. ما از خطر افزایش احتمالی حملات سایبری به این زیرساخت‌ها آگاه هستیم و شرایط را از نزدیک رصد می‌کنیم و با صنایع تحت نظارت خود برای مقابله با تهدیدات و هشدارها در سطح فدرال کار می‌کنیم.

در تگزاس غربی، بزرگ‌ترین منطقه تولیدکننده نفت کشور، در ماه فوریه تلاش برای هک یک سیستم بیمارستانی محلی، برخی از مقامات محلی را در معرض خطر قرار داد. داستین فاوست، قاضی بخش ورودی در شهرستان اکتور، منطقه اودسا که به نام شهر اوکراین در دریای سیاه نام‌گذاری شده است گفت سیستم امنیت سایبری این مرکز پزشکی دریافته است که حمله از جانب روسیه انجام شده است. فاوست گفت: هر چیزی که شرایط عادی زندگی ما را مختل کند، می‌تواند صنعت نفت و گاز را تحت تاثیر قرار دهد. اگر آنها بتوانند به هر طریقی تولید ما را مختل کنند، این به نفع آنهاست.