روز تصمیم‌گیری سخت برای اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت‌های اتحادیه اروپا در حالی که به‌زودی با جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای سلسله اجلاس‌هایی که برای تشدید واکنش غرب به مسکو برگزار می‌شود گردهم می‌آیند، به بررسی یک موضوع مهم و حیاتی خواهند نشست.

سران اتحادیه اروپا می‌خواهند ببینند که  آیا تحریم نفتی روسیه را اعمال کنند یا خیر.

اتحادیه اروپا - همراه با متحدان غربی - به دنبال اجبار به خروج نظامی از اوکراین، مجموعه‌ای از تحریم‌ها از جمله مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را اعمال کرده است.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود، گفت: «ما در حال کار بر روی دور پنجم تحریم‌ها هستیم و نام‌های جدیدی پیشنهاد می‌شود.»

 

دولت‌های اتحادیه اروپا روز دوشنبه قبل از ورود بایدن به بروکسل برای نشست‌هایی با ۳۰ متحد ناتو و همچنین اتحادیه اروپا و در قالب گروه هفت (G۷) از جمله ژاپن، بحث را در میان وزرای خارجه آغاز خواهند کرد.

کرملین تاکنون با چهار دور تحریم‌های اتحادیه اروپا که طی سه هفته گذشته اعمال شده است، از جمله بر روی ۶۸۵ روس و بلاروس و در زمینه مالی و تجارت روسیه، تغییر مسیری را در اوکراین انجام نداده است.

این امر اتحادیه اروپا را با سخت‌ترین انتخاب اقتصادی برای هدف قرار دادن نفت روسیه، همانطور که ایالات متحده و بریتانیا انجام داده‌اند، اما نه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا با توجه به وابستگی آنها به گاز روسیه برای انرژی، روبرو کرده است.

دیپلمات‌ها به رویترز گفتند که کشورهای حوزه بالتیک از جمله لیتوانی به عنوان گام منطقی بعدی بر تحریم فشار می‌آورند، در حالی که آلمان نسبت به اقدام خیلی سریع به دلیل قیمت بالای انرژی در اروپا هشدار می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.