احمد فاضلی، رئیس هیات‌مدیره بیمه سرمد در این جلسه با خطاب قرار دادن سهامداران شرکت گفت: بیمه سرمد در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۰ شرایط مناسبی نداشت، اما در حال حاضر به ثبات رسیده و در مسیر رشد و توسعه‌ای که مورد انتظار است قرار گرفته است. به سهامداران اطمینان می‌دهم که شرکت بیمه سرمد، در آینده نزدیک با شرایط بسیار خوبی روبه‌رو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سرمد، در گذشته از پتانسیل‌های بسیار زیادی که دارد به خوبی بهره‌برداری نکرده است، اما تیم جدید مدیریتی در تلاش است که این اتفاق رخ دهد و امروز ما تا حدودی به این خواسته نزدیک شده‌ایم.

فاضلی این نوید را هم به سهامداران شرکت داد که «با وجود اینکه صورت‌های مالی ۶ ماهه و ۹ ماهه شرکت زیان را نشان می‌دهد، اما این امید وجود دارد که پایان سال به سودآوری برسد.»

رئیس هیات‌مدیره شرکت بیمه سرمد تصریح کرد: تیم مدیریتی، جایگاه بیمه سرمد را بسیار بالاتر از شرایط فعلی می‌داند و با وجود پشتوانه بزرگی مانند بانک صادرات ایران، باید این شرکت بیشتر و بهتر رشد کند. تردید نداشته باشید که بیمه سرمد هر روز بهتر از دیروز خواهد بود و شرایط و نشانه‌های این موفقیت در مجموعه احساس می‌شود.

فاضلی نویدی هم به بیمه‌گذاران این شرکت داد و گفت: آن‌گونه که در شأن بیمه‌گذاران شرکت است به آنها خدمت‌رسانی نکرده‌ایم، اما به بیمه‌گذاران و مشتریان اطمینان می‌دهم که روند خدمت‌رسانی ما در آینده نزدیک برای تمامی افرادی که از خدمات بیمه سرمد استفاده می‌کنند، تغییر خواهد کرد و این تغییر محسوس خواهد بود.

وی افزود: به‌زودی خسارت‌ها به صورت الکترونیکی و با سرعت، به زیان‌دیدگان پرداخت خواهد شد و توسعه مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم خدمات بهتری به بیمه‌گذاران ارائه دهیم.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه سرمد، با اشاره به اینکه اکنون سرمد وارد یک رقابت جدی شده است، افزود: ارتقای شرکت، جزو تصمیمات مهم هیات‌مدیره و تیم اجرایی شرکت است و باید به صورت جدی و در یک زمان کوتاه، موفقیت‌های شرکت را به سهامداران خود اثبات کنیم.

در ادامه جلسه، یعقوب رشنوادی، مدیرعامل بیمه سرمد با قرائت گزارش افزایش سرمایه شرکت، گفت: امیدواریم که با هوشمندی و هوشیاری که در تیم مدیریتی جدید شرکت وجود دارد و با بهره‌گیری از سرمایه انسانی ارزشمندی که داریم و همچنین پتانسیل و ظرفیت‌های قابل توجه سهامداران شرکت، پاسخ مناسبی به اعتماد سهامداران بدهیم و منافع ذی‌نفعان را به نحو احسن تامین کنیم.

وی با اشاره به برنامه افزایش سرمایه شرکت بیمه سرمد   افزود: افزایش سرمایه شرکت برای افزایش توانگری و همین‌طور ترمیم ساختار مالی آن است. سرمایه فعلی شرکت ۲۵۰۰ میلیارد ریال است که در طرحی که ارائه شده به ۷۵۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد که این افزایش در دو مرحله از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سود انباشته، آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران خواهد بود.

مدیرعامل بیمه سرمد، یکی از اهداف اصلی افزایش سرمایه شرکت را فراهم کردن شرایط تمدید مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی دانست و گفت: با همه زحماتی که تیم اجرایی شرکت کشیدند این اتفاق خواهد افتاد و درحال حاضر افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به ۴۸۰ میلیارد تومان با موافقت سهامداران محقق می‌شود و مرحله دوم افزایش سرمایه در مدت مقتضی انجام می‌شود تا شرکت به لحاظ ساختار مالی تقویت شود.

در ادامه این جلسه، سهامداران به اتفاق‌آرا‌ به افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی شرکت رای مثبت دادند و افزایش سرمایه بیمه سرمد به ۷۵۰۰ میلیارد ریال به تصویب رسید.