دبیر دومین نمایشگاه بومی‌سازی صنعت فولاد اظهار کرد: برگزاری دومین نمایشگاه بومی‌سازی در حوزه صنعت فولاد هم از جنبه ملی یک فرصت است و هم از جنبه منطقه‌ای در جنوب کشور می‌تواند تبیین‌کننده مزیت‌های نسبی تولید باشد.

غلامرضا فروغی‌نیا افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در پاره‌ای از امکانات در حوزه تولید انواع محصولات فولادی وجود دارد یقینا رایزنی و تبادل اطلاعات از اهداف اولیه این نمایشگاه خواهد بود، کما اینکه از رهگذر این مبادلات فنی و تخصصی و علمی یقینا تامین‌کنندگان نو پا هم می‌توانند با داشته‌های خویش برای کارفرمایان صنعت فولاد، حضوری فعال در این عرصه داشته باشند.

وی تاکید کرد: تمرکز بازاریابی در حوزه نمایشگاه‌ها شاید ارزان‌ترین ابزار اقتصادی برای واحدهای بازرگانی هم باشد تا آنها بتوانند تولیدکنندگان را دریافته و حمایت کنند. بدون شک بخش‌های بازرگانی راه‌های ارزان برای توجیه اقتصادی را در مسیر صنعتگران فولادی قرار خواهند داد. به ویژه اینکه اگر مسیر تامین در داخل کشور و در منطقه جنوب باشد از توجیه اقتصادی مطلوب‌تری برخوردار است.

دبیر دومین نمایشگاه بومی‌سازی صنعت فولاد با اشاره به مزیت‌های اقتصادی منطقه جنوب تصریح کرد: صنعت فولاد از جمله صنایعی است که در کشور ما باید از مزایای ۱۸۸۰ کیلومتر دسترسی دریایی در جنوب کمال استفاده را ببرد. بنابراین با تکیه بر مزیت حمل و نقل ارزان بین‌المللی در تامین مواد و دسترسی به بازارهای هدف این مهم بیش از پیش با منطق اقتصادی سازگار است.