سید‌محمد‌مهدی احمدی با اشاره به ارائه برترین خدمات مالی - بانکی به مدیریت شهرها طی ۱۳ سال خدمت از سوی بانک شهر، افزود: شهرداری‌های ۹ کلان‌شهر به عنوان سهامداران این بانک تاکنون توانسته‌اند از پتانسیل‌های بانک به بهترین نحو در جهت توسعه خدمات‌رسانی به شهروندان کلان‌شهرها بهره‌گیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه شبکه بانکی کشور گفت: از سالی که تحریم‌های ظالمانه آغاز شد، مشکلات بسیاری برای بانک‌ها و صاحبان صنایع نمایان شد، اما بانک شهر باتوجه به ساختار سهامداری و خدمات‌رسانی به شهروندان با مستثنی بودن از این مهم و با تکیه بر توان نیروهای متخصص جوان خود توانست گره‌گشای مشکلات به وجود آمده در حوزه نقل و انتقال وجوه ارزی باشد.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه به گواه بانک مرکزی هم‌اکنون بانک شهر در میان بانک‌های برتر در ارائه خدمات ارزی و حجم داد و ستد و نقل و انتقال وجوه ارزی است، خاطرنشان کرد: این بانک در تلاش است در آینده نزدیک با به ثمر رسیدن برجام، گستره خدمات ارزی خود را افزایش دهد و نوآوری‌های مهم در این حوزه داشته باشد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه سه بانک حاضر در جلسه با بانکداری کلاسیک به درستی آشنا بوده و توانسته‌اند، خدمات مناسبی به حوزه پتروشیمی ‌ارائه دهند که تکرار آن ‌می‌تواند توسط بانک شهر در حوزه‌های تامین مالی - ریالی، گشایش اعتبارات اسنادی، عاملیت صندوق توسعه ملی و ... انجام شود. ‌

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به اینکه این بانک نگاهی نو در تمامی‌ حوزه‌های بانکی برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف کشور دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون مجوزهای لازم در ارائه تسهیلات به شرکت‌های پتروشیمی ‌برای خرید کشتی و شناور را برای توسعه حجم صادرات کشور اخذ کرده و آماده تکمیل زنجیره ارزش افزوده ارائه خدمات صادراتی و کسب منافع حاصل از تغییر فرم فروش از FOB به CFR هستیم.

احمدی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها می‌توانیم به عنوان شریکی استراتژیک در کنار صنایع پتروشیمی ‌خلیج‌فارس باشیم، افزود: در کشورهای هدف مانند چین، هنگ ‌کنگ، سنگاپور و ترکیه شبکه کارگزاری و دفاتر ارائه خدمات مالی ایجاد کرده و می‌توانیم برای افزایش سهم بازار صنایع نفت و پتروشیمی ‌و افزایش حجم فروش محصولات و جذب منابع مالی حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی ‌نقش‌آفرین باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک شهر سهامدار بزرگ‌ترین صندوق تامین سرمایه کشور (صندوق تامین سرمایه تمدن) است، گفت: قدم‌های مثبتی در افزایش ارتباط با سازمان بورس برداشته‌ایم و مذاکرات موثر به منظور اخذ مجوز ‌تاسیس صندوق تامین مالی مرابحه ارزی را نیز انجام  داده و به ثمر رسانده‌ایم.

احمدی عنوان کرد: باتوجه به مصوبه شورای پول، اعتبار و منابع داخلی که در بانک شهر وجود دارد؛ آماده ارائه تسهیلات ارزی تا سقف ۲۰ میلیون دلار برای ‌سرمایه در گردش پتروشیمی‌ها هستیم که پروژه‌های در حال تکمیل به چرخه ارائه محصول وارد شوند.