والمارت در حال آماده شدن برای ورود به متاورس

در مجموع هفت درخواست جداگانه ارسال شده است. والمارت در بیانیه‌ای گفت: «به طور مستمر در حال بررسی چگونگی شکل‌دهی فناوری‌های نوظهور به تجارب خرید آینده است.» این شرکت از اظهار نظر در مورد پرونده‌های خاص علامت تجاری خودداری کرد. این شرکت گفت: «ما همیشه در حال آزمایش ایده‌های جدید هستیم.» «برخی ایده‌ها به محصولات یا خدماتی تبدیل می‌شوند که به مشتریان ارائه می‌شوند و برخی را بارها آزمایش می‌کنیم، تکرار می‌کنیم و از آنها یاد می‌گیریم.»

جاش گربن، وکیل برند تجاری، گفت: «تلاش آنها برای دریافت مجوز فوق‌العاده شدید است.‌ موارد زیادی در این باره وجود دارد که نشان می‌دهد برنامه‌ریزی‌های زیادی در پشت صحنه درباره نحوه برخورد آنها با ارزهای دیجیتال، نحوه پرداختن به فراجهان و دنیای مجازی که به نظر می‌رسد در حال آمدن است در حال انجام است یا اینکه قبلا وجود داشته است.» گربن گفت از زمانی که فیس‌بوک اعلام کرد نام شرکت خود را به Meta تغییر می‌دهد، که نشان‌دهنده جاه‌طلبی‌های آنها فراتر از مبحث رسانه‌های اجتماعی است، کسب‌وکارها عجله کرده‌اند تا بفهمند چگونه در دنیای مجازی جایگاه‌یابی کنند.

نایک در اوایل نوامبر تعداد زیادی درخواست علامت تجاری ارائه کرد که برنامه‌های خود را برای فروش کفش‌های کتانی و پوشاک مارک تجاری مجازی نشان می‌داد. در اواخر همان ماه، اعلام کرد ک در حال همکاری با Roblox برای ایجاد یک دنیای آنلاین به نام نیکلند است. در ماه دسامبر، شرکت کتانی مجازی «RTFKT» (تلفظ artifact مصنوع) را به مبلغی نامشخص خریداری کرد.

گربن می‌گوید: «همه در این باره اتفاق نظر دارند که این موضوع در حال تبدیل شدن به یک امر فوق‌العاده و واقعی است و ما باید مطمئن شویم IP ما در این فضا محافظت می‌شود.»

گپ همچنین شروع به فروش NFT از سویشرت‌های نمادین خود کرده است. این سازنده پوشاک گفت NFT‌های آنها در رده‌های بین ۳۰/ ۸ تا ۴۱۵ دلار قیمت خواهند داشت و با هودی فیزیکی عرضه می‌شوند. در همین حال، هر دو NFT‌های آندر آرمور و آدیداس در ماه گذشته فروخته شد. آنها اکنون قیمت‌های بسیار بالایی را برای NFT در بازارهای اینترنتی OpenSea دریافت می‌کنند.

گربن گفت خرده‌فروشان پوشاک Urban Outfitters، Ralph Lauren و Abercrombie & Fitch نیز در هفته‌های اخیر علائم تجاری ثبت کرده‌اند که قصد خود را برای افتتاح نوعی فروشگاه مجازی توضیح می‌دهند.

گزارشی از CB Insights به برخی از دلایلی اشاره کرد که چرا خرده‌فروشان و برندها ممکن است بخواهند چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام دهند، که به طور بالقوه می‌تواند جریان‌های درآمد جدیدی را ارائه دهد. راه‌اندازی NFT به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا محصولات و خدمات فیزیکی را برای کمک به کاهش هزینه‌های تراکنش آنلاین توکن کنند. CB Insights خاطرنشان کرد: برای برندهای لوکسی مانند گوچی و لویی ویتون، NFT‌ها می‌توانند به عنوان نوعی احراز هویت برای کالاهای ملموس و گران‌تر عمل کنند.

گربن گفت با آشنایی بیشتر مصرف‌کنندگان با متاورس و اقلام ذخیره‌شده در بلاک‌چین، خرده‌فروشان بیشتری می‌خواهند اکوسیستم خود را پیرامون آن ایجاد کنند.

به گفته فرانک چاپارو، مدیر شرکت خدمات اطلاعات کریپتو The Block، بسیاری از خرده‌فروشان هنوز هم از دیر رسیدن به تجارت الکترونیکی رنج می‌برند، بنابراین نمی‌خواهند هیچ فرصتی را در متاورس از دست بدهند. چاپارو گفت: «من فکر می‌کنم این یک بازی برد-برد برای هر شرکتی در خرده‌فروشی است.» و حتی اگر به یک مد تبدیل شود، برای مثال، امتحان کردن چیزهای عجیب و غریب مانند دادن یک NFT به برخی از مشتریان در قرعه‌کشی، آسیب زیادی به شهرت وارد نمی‌کند.