رشد6/ 3درصدی تولید جهانی فولاد در سال 2021

 تولید ایران ۵/ ۲۸ میلیون تن

طی سال ۲۰۲۱ ، ایران در مجموع۲۸میلیون و۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ‌، ۸/ ۱ درصد کاهش یافت.  این در حالی است که تولید فولاد خام ایران در دسامبر سال گذشته با۱/ ۱۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید.

ازابتدای ژانویه تا پایان دسامبر۲۰۲۱‌، چین با تولید یک میلیارد و ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (افت۳درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰) در رتبه نخست تولید این محصول در جهان ایستاد. پس از آن، هند با تولید ۱۱۸میلیون و۱۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد۸/ ۱۷ درصدی)، ژاپن باتولید ۹۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (رشد۸/ ۱۵درصدی)، آمریکا با تولید ۸۶ میلیون تن (رشد ۳/ ۱۸درصدی) و روسیه با تولید۷۶میلیون تن (رشد۱/ ۶درصدی) در رتبه‌های دوم تا پنجم جای گرفتند.

 ایران همچنان در جایگاه دهم

همچنین کره جنوبی با تولید۷۰ میلیون و۶۰۰ هزار تن فولاد خام (افزایش ۲/ ۵ درصدی)، ترکیه با تولید ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افزایش۷/ ۱۲ درصدی)، آلمان با تولید ۴۰میلیون و ۱۰۰ هزار تن (افزایش۳/ ۱۲ درصدی)، برزیل با تولید ۳۶ میلیون تن (افزایش ۷/ ۱۴ درصدی) و ایران با تولید ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۸/ ۱ درصدی) در رتبه‌های ششم تا دهم جهان ایستادند.