به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از بیزینس استاندارد، مودیز اینوستور روز دوشنبه گذشته اعلام کرد تملیک شرکت NINL توسط تاتا استیل ظرفیت تولید محصولات فولادی طویل و ذخایر سنگ آهن این شرکت تابعه را افزایش می‌دهد. ماه گذشته، تاتا استیل اعلام کرده بود برنده مزایده خرید ۷۱/ ۹۳ درصد از سهام NINL مستقر در اوریسا به مبلغ ۱۲۱۰۰ کرور شده است.  

در ۳۱ ژانویه، تاتا استیل اعلام کرد شرکت تابعه آن با نام محصولات طویل تاتا استیل (TSL) ، ۷۴ درصد از سهام مالکیت NINL را خریداری خواهد کرد. سرویس مودیز اینوستور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این خرید به TSL امکان دسترسی به ظرفیت تولید ۱/ ۱ میلیون تن در سال فولاد طویل تولید شده توسطNINL ، ۱۰۰ میلیون تن ذخایر سنگ‌آهن و ۲۵۰۰ هکتار زمین صنعتی را می‌دهد.

 با این حال، مودیز خاطرنشان کرد NINL یک شرکت زیان‌ده است و ما معتقد هستیم قیمت خرید آن تا حد زیادی به دلیل ارزش کارخانه فولاد، ذخایر سنگ‌آهن و زمینی است که می‌تواند ظرفیت توسعه صنعتی را داشته باشد. در حالی که ظرفیت عملیاتی خریداری شده بسیار کمتر از ظرفیت تولید جهانی سالانه فعلی شرکت محصولات طویل تاتا استیل  است که حدود ۵/ ۳۲ میلیون تن است. همچنین ظرفیت تولید سالانه ۶/ ۱۹ میلیون تنی آن در هند یک اعتبار مثبت برای تاتا محسوب می‌شود، زیرا ظرفیت محصولات فولادی طویل و ذخایر سنگ آهن TSL را افزایش می‌دهد. شرکت TSL انتظار دارد از طریق ترکیبی از اقلام تعهدی داخلی و بدهی، سرمایه موردنیاز برای این خرید را تامین کند.

همچنین در بیانیه این شرکت آمده است: حتی با فرض اینکه ارزش شرکت ۶/ ۱ میلیارد دلاری به طور کامل از طریق بدهی پرداخت شود، ما تخمین می‌زنیم که اهرم پرفورمای TSL در سپتامبر ۲۰۲۱ به ۸/ ۱ برابر خواهد رسید و اگر سرمایه از طریق اقلام تعهدی داخلی تامین شود، نقطه اوج اهرم پرفورما کمتر از ۸/ ۱ خواهد بود. از مارس ۲۰۲۰، شرکت TSL بدهی تلفیقی ناخالص تعدیل‌شده خود از جمله پیش‌پرداخت‌های مشتری را با بهره کاهش داده است که ما آن را به عنوان حدود ۳۰درصد بدهی در نظر می‌گیریم.

در حال حاضر محصولات اصلی NINL چدن و لام کک، قطران خام، سولفات آمونیوم و سرباره دانه‌بندی شده هستند. محصولات پیش‌بینی شده در آینده بیلت‌ها، میلگرد و مفتول با درجه‌ها و اندازه‌های مختلف هستند. همچنین این مجتمع نیروگاه اختصاصی خود را برای برآوردن نیاز برق داخلی احداث کرده است. این کارخانه همچنین مقدار قابل توجهی برق صادر می‌کند.