به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره تایمز، دفتر استانی چونگچئونگنام-دو در استان چونگچانگ جنوبی اخیرا نوآوری روبات همکار را برای بخش‌های کشاورزی و ماهیگیری معرفی کرده است. روبات همکار به فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی اطلاق می‌شود که برای کاهش نیروی انسانی در مزارع کشاورزی، دامداری‌ها و واحدهای شیلات طراحی شده است.

از آنجا که روبات‌های کشاورزی و ماهیگیری در حال حاضر به اندازه کافی پیچیده نیستند تا بتوانند وظایف مختلف را به طور مستقل انجام دهند، دولت استانی در حال بررسی استفاده از روبات‌هایی است که با کمک انسان‌ها کار می‌کنند. با توجه به ویژگی‌های منطقه چونگچانگ جنوبی که منطقه پیشرو در کره جنوبی در زمینه کشاورزی، دامپروری و صنایع ماهیگیری است، مقامات دولتی این استان اظهار کردند که انتظار می‌رود روبات‌های همکار تاثیر بسزایی بر تجارت کشاورزی این منطقه داشته باشند.

یکی از مسوولان اداره کل صنایع آینده این استان اظهار کرد: استفاده از روبات‌های همکار در صنایع کشاورزی و شیلات کمکی تعیین‌کننده در رفع کمبود نیروی انسانی و بهبود درآمد کشاورزان خواهد بود. وی در ادامه افزود: انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی روبات‌ها از ۶۵ تریلیون وون در سال ۲۰۱۸ به ۱۴۰ تریلیون وون (۱۷/ ۱ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۴ برسد. به یک معنا، روبات‌های همکار برای صنعت کشاورزی یک فناوری ارزشمند نه‌تنها برای رفع کمبود نیروی کار در مناطق روستایی، بلکه برای پرورش محصولات به عنوان یک صنعت نوظهور برای منطقه نیز محسوب می‌شوند.  

روبات‌های همکار مختلفی برای کشاورزی و صنعت شیلات وجود دارد که این اداره در نظر دارد آنها را به زودی معرفی کند. به عنوان مثال، در یک باغ، زمانی که کشاورزان میوه‌هایی مانند سیب، گلابی و هلو را می‌چینند، یک روبات همکار می‌تواند با حمل میوه‌های برداشت شده به انبار و بازگشت دوباره به محل به کارگران کمک کند. کیم هیون دئوک، محقق موسسه صنعت اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی که استفاده احتمالی از راه‌حل‌های روباتیک را به دولت محلی پیشنهاد کرد، خاطرنشان کرد روبات‌های مشابه در حال حاضر در انبارهای لجستیک و زمینه‌های خدماتی در حال مشارکت در فرآیندها و خدمت‌رسانی هستند. کیم گفت: این فناوری به کشاورزان مسن اجازه می‌دهد با تلاش کمتری کار کنند.

اخیرا شرکت هیوندای روتم یک دستگاه روباتیک پوشیدنی برای صنعت کشاورزی معرفی کرده است که به طور مشترک آن را با همکاری هیوندای موتور ساخته است. روبات‌های پوشیدنی از نوع جلیقه، در رفع خستگی بازوها و شانه‌ها در زمانی که بازوها برای مدت طولانی بالا می‌روند، بسیار موثر هستند. هیوندای روتم شرکت تولید خودروهای ریلی و صنایع دفاعی کره‌ای است که در زمینه تولید خط ‌نورد، واگن، سامانه‌های دفاعی و تانک‌های نظامی ‌فعالیت می‌کند که اخیرا تلاش‌های خود را در توسعه صنعت روباتیک آغاز کرده است.  

این شرکت انتظار دارد دستگاه‌های روباتیک پوشیدنی کشاورزی به کشاورزان در برداشت میوه از درختان بلند و حمل محصولات سنگین کمک کند. از طرف دیگر در ۱۸ ژانویه مرکز فناوری کشاورزی گوانگ یانگ، استان جئولا جنوبی، نمایشی را برای معرفی دستگاه‌های روباتیک پوشیدنی مشابه برگزار کرد. دستگاه‌های روبات پوشیدنی که شهر گوانگ‌یانگ در طول این رویداد به نمایش گذاشت، سه نوع بودند: روبات‌های نوع چنگال برای کمک به بلند کردن اجسام از زمین تا ارتفاع کمر، روبات‌های نوع جلیقه که برای دستیابی به محصولات در ارتفاع بالا کمک می‌کنند و روبات‌های نوع صندلی که از وضعیت بدن کشاورزان در حالت نشسته حمایت می‌کند و به آنها در انجام فعالیت موردنظر خود کمک می‌کند.

این شهر انتظار دارد دستگاه‌های روباتیک پوشیدنی، فشار کاری کشاورزان را در کشت و برداشت محصول و توزیع محصولات کشاورزی کاهش دهد. یکی از مسوولان بخش کشاورزی در مرکز فناوری کره جنوبی در این خصوص اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را برای ایجاد یک محیط کشاورزی و روستایی پایدار و رقابتی حتی در دوران پس از پاندمی ‌با ارائه راهکارهای کشاورزی علمی ‌به کار خواهیم بست و این انتظار را داریم که کشاورزی هوشمند به تجارت کلی کشاورزی این منطقه گسترش یابد.

اداره خدمات تحقیقاتی و ترویجی کشاورزی Jeollanam-do در شهرستان‌ هاینم، استان جوللا جنوبی، یک روبات کشاورزی را به نمایش گذاشتند که می‌تواند به طور خودکار اطلاعات رشد میوه و سبزیجات را در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند. این روبات یک فناوری است که هوش مصنوعی و حسگرهای تصویر را برای تشخیص دقیق توسعه محصولات و اندازه‌گیری خودکار رشد آنها ترکیب می‌کند. به طور خاص، این موسسه تحقیقاتی در حال مطالعه برای بهبود دقت و قابلیت استفاده از این فناوری‌ها در پیش‌بینی وضعیت محصولات و تولید، با تمرکز بر میوه‌ها و سبزیجاتی مانند گوجه‌فرنگی، خربزه، پاپریکا و توت فرنگی است. به گفته این پژوهشکده، داده‌های کلان در رابطه با میوه‌ها و سبزیجات در زمینه‌های مختلفی مانند حجم تولید، پیش‌بینی زمان برداشت و تشخیص آفات قابل استفاده هستند، اما با تکیه بر کار میدانی توسط متخصصان انجام می‌شوند.

این موسسه از سال ۲۰۱۴ علاقه‌مند به توسعه فناوری دیجیتال کشاورزی بوده و برای اولین بار در کره‌جنوبی تحقیقاتی را در زمینه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل خودکار شرایط آب و هوایی و اطلاعات رشد محصول با استفاده از تصاویر انجام داده است. جونگ سو هو، یکی از محققان این موسسه گفت: داده‌های رشد محصول، که مولفه اصلی کلان‌داده‌های کشاورزی هستند، تنها توسط پرسنل تحقیقاتی حرفه‌ای جمع‌آوری می‌شوند، اما روبات‌ها می‌توانند نیروی کار را در این خصوص کاهش دهند و داده‌های عینی را ایمن کنند و اطمینان بخشند.