مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت دخانیات ایران  گفت: اگر بناست ما قلعه مافیای صنعت دخانیات را فتح کنیم، فقط با اسب تروای فروش می‌توانیم آن‌را فتح کنیم وگرنه این قلعه مافیا فتح‌شدنی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برای فروش محصولات دخانی یک سیستم مویرگی بسیار خوب و هوشمند طراحی شده که باید آن‌را توسعه داد و بر شتاب بیفزاییم، گفت: ما برای اینکه سیاست فروش درستی داشته باشیم و برنامه‌های کلان را پیش ببریم، حتما تدابیری خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد عده‌ای با سوداگری در یک فرآیند رانتی، ثروت‌اندوزی کرده، ضمن آنکه منافع شرکت دخانیات در بازار را هم نادیده بگیرند.

شیخان نقش ویزیتورها در فروش محصولات دخانی را مهم دانست و با تاکید بر اصلاح آیین‌نامه‌ها و نظامات فروش تصریح کرد: باید مشکلات ویزیتورها را رفع کنید و در زمینه تحویل کالا مورد حمایت قرار گیرند تا با سرعت عمل بیشتری در ماموریت‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت دخانیات ایران با انتقاد از نگاه ارباب رعیتی در بین برخی کارکنان شرکت دخانیات گفت: ما انقلاب کردیم تا این نگاه از بین برود. با این نوع نگاه مخالفیم چرا که این نوع نگاه هم استبدادی است و هم به تولید آسیب می‌زند.  وی با بیان اینکه ۷۰درصد سهم بازار در اختیار دو شرکت خارجی است، افزود: ما را به‌صورت هنرمندانه مشغول و در این راستا بازار را تصاحب کردند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند. مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه ما در بازار فروش باید خود را همراه با تکنولوژی جدید روز جلو ببریم، اظهار کرد: فروش مویرگی یک سیستم موفق است. همه شرکت‌ها این سیستم را دارند و تحلیل آنها هم این است که در فروش مویرگی سربازهای جنگنده را به خط مقدم می‌فرستند تا محصول را در ویترین فروشگاه‌ها قرار دهند.

 شیخان خطاب به مدیران مجتمع‌ها و دفاتر بازاریابی و فروش استانی این شرکت و با بیان اینکه از شما چند انتظار وجود دارد، گفت: رویکرد جدی ما صادرات است. این رویکرد باید تقویت شود و توسعه یابد و شماها در این زمینه نقش‌آفرین باشید.

وی افزود: کشورهای همسایه بازارهای هدف صادراتی ما هستند و باید تمام توان خود را به منظور حضور در این بازارها به‌کار ببندیم. تقویت صادرات می‌تواند به توان اقتصادی شرکت دخانیات کمک کند. مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت دخانیات ایران حمایت از کشاورزان توتون و تنباکو‌کار را دومین انتظار شرکت از مدیران استانی ذکر و اظهار کرد: نگاه ما این است که حوزه کشت توتون و تنباکو باید تقویت شود و محصولات به گونه‌ای قیمت‌گذاری شوند تا سود و نفع آن به کشاورز برسد نه دلالان.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت دخانیات ایران افزایش سهم بازار را سومین انتظار از مدیران مجتمع‌ها و دفاتر بازاریابی و فروش استانی این شرکت ذکر کرد و گفت: باید با افزایش تولید، سهم شرکت دخانیات ایران  را در بازار داخلی و خارجی افزایش دهیم.  شیخان سرمایه‌گذاری در زمینه محصولات دخانی را چهارمین سیاست این شرکت ذکر کرد و افزود: باید قدرت سرمایه‌گذاری در این صنعت را افزایش داد و ضمن توسعه مجتمع‌های تولیدی فعلی، برای راه‌اندازی مجتمع‌های جدید برنامه‌ریزی شود.

وی انضباط مالی را بسیار مهم دانست و افزود: در مجموعه شرکت دخانیات باید انضباط مالی حاکم باشد و هزینه‌های غیر ضرور و اضافی کاهش یابد. مدیران استانی باید برای مجموعه خود مدل اقتصادی تعیین و با هزینه فایده، برای سوددهی شرکت تلاش کنند.