درآمد شرکت از سود تضمین شده نیز بیش از ۳ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال بوده که افزایشی ۱۲۴درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. همچنین سود فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت نیز با ۴۸درصد رشد نسبت به سال قبل ۱۲۷ میلیارد ریال بود. براساس این گزارش گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در سال مالی منتهی به تابستان ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۶ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال سود عملیاتی داشت که این رقم نسبت به سال قبل ۱۷۱ درصد رشد را تجربه کرد. شرکت تسریع در اجرای پروژه‌های خود را از مهم‌ترین برنامه‌های سال مالی جدید اعلام کرده است.

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را  در قالب یک هلدینگ تخصصی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ‌آغاز کرد. این گروه از سال ۱۳۸۸ تمامی ‌توان خود را به توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ‌معطوف و با حضور در ساختار مالکیتی شرکت‌های بزرگ و مطرح پتروشیمی‌ و پالایشگاهی و اصلاح و بهبود ساختارهای تولید و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت‌ها، خود را به بزرگ‌ترین هلدینگ پتروپالایشگاهی کشور تبدیل کرد.

در حال حاضر با توسعه روزافزون این گروه، حوزه فعالیت‌های آن نیز گسترش یافته، به طوری که مجموعه شرکت‌های تحت پوشش آن طیف وسیعی از محصولات اولیه، واسطه‌ای و نهایی حوزه پتروشیمی‌ و پالایشگاهی را در بر می‌گیرد.

در حال حاضر انحصار تولید سالانه ۳میلیون و ۸۴۵ هزار تن اوره، ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار تن آمونیاک، ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار  تن متانول در حوزه پتروشیمی ‌و تولید بیش از ۹ هزار و ۴۶۲ تن انواع فرآورده‌های پالایشگاهی در اختیار این گروه قرار دارد.

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان علاوه بر محصولات عمده و استراتژیک پتروشیمی ‌و فرآورده‌های نفتی، گستره فعالیت‌های خود را در حوزه انرژی، ساخت و مهندسی صنایع نفت، حمل و نقل ریلی و همچنین بازرگانی محصولات پتروپالایشی نیز گسترش داده است و به این ترتیب در نظر دارد چرخه کامل تولید در این حوزه‌ها را از ابتدا تا انتها تحت مدیریت خود درآورد.

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با در اختیار داشتن سهام کنترلی برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پتروشیمی ‌و پالایشگاهی کشور عنوان هشتاد و سومین شرکت برتر پتروشیمیایی در سطح جهان و پنجمین شرکت برتر پتروشیمیایی در سطح خاورمیانه و آفریقا را دارد. گروه گسترش نفت و گاز پارسیان  بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره، آمونیاک و متانول در سطح کشور است و مدیریت ۷۵درصد ظرفیت تولید اوره در ایران، ۱۹درصد تولید خاورمیانه و ۷/ ۱درصد تولید جهانی در اختیار این گروه است.

همچنین مدیریت ۶۵درصد ظرفیت تولید متانول ایران و ۵/ ۳درصد تولید جهانی متانول نیز در اختیار این هلدینگ است به طوری که آن را به چهارمین تولیدکننده جهانی این محصول تبدیل کرده است. گروه گسترش نفت و گاز پارسیان مدیریت ۱۰درصد ظرفیت فرآورش نفت خام کشور را نیز در اختیار دارد.