این در حالی است که در ماه اکتبر گذشته، سامسونگ SDI ورود خود به ایالات متحده را با ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک با استلانتیس رسمی‌ کرد. این سرمایه‌گذاری مشترک قصد دارد سلول‌ها و ماژول‌های باتری خودروهای برقی را با ظرفیت سالانه ۲۳ گیگاوات ساعت از نیمه اول سال ۲۰۲۵ تولید کند. این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که استلانتیس در ماه ژوئیه اعلام کرد بیش از ۳۰ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۵ برای توسعه خط تولید خودروهای برقی پرچمدار خود تزریق می‌کند و قصد دارد به یک شرکت خودروهای برقی تبدیل شود. استلانتیس نه تنها در بخش باتری خودروهای برقی مشغول است، بلکه روابط خود را با سامسونگ الکترونیکس تقویت می‌کند تا به کاهش مشکلات کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی در صنعت خودرو کمک کند. بونفونت می‌گوید هرچند بحران نیمه‌هادی توسط صنعت خودرو پیش‌بینی نشده بود، اما در حال حاضر مهم است که با این موضوع در آینده چگونه مقابله کنیم. با این حال، او اضافه کرد بحران کمبود همچنین ابزاری برای تقویت روابط با غول فناوری کره‌ای شده است. او افزود: این شرکت مستقیما با شرکت‌های نیمه‌هادی مانند سامسونگ و TSMC خیلی بیشتر از گذشته در تعامل بوده است. در گذشته، آنها برای ما همکاران ردیف ۲ بودند، شاید گاهی اوقات هم ردیف ۳، اما امروز ما به طور منظم با آنها صحبت می‌کنیم.

این شرکت در تلاش است تا رانندگی خودکار سطح ۳ را به دست آورد که به گفته واحد CSO استلانتیس در سال ۲۰۲۴ به آن خواهد رسید و آن را منتشر خواهد کرد. بونفونت در ادامه گفت: همزمان، ما در حال کار روی بهبود مستمر سطح ۲ با افزودن ویژگی‌های بیشتر و بهتر هستیم. ما این را به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته می‌بینیم، در واقع ما در حال کار برای ایجاد یک پلتفرم به نام «Stella Auto Drive» هستیم که پلتفرمی ‌است که می‌تواند رانندگی خودکار L۲، L۲ Plus و L۳ را انجام دهد. این یک پلتفرم مقیاس‌پذیر است که می‌توانیم در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف خودرو داشته باشیم.

با این حال، وی اشاره کرد مانع اصلی در رسیدن به رانندگی خودکار به طور کامل یک موضوع فنی نیست، بلکه یک موضوع قانونی نیز است.