با توجه به اداره و راهبری شرکت‌های خدماتی توسط صاحبان صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی (اعضای هیات‌مدیره) و ارتباط مستقیم آنها با صنعت  مشکلات تولید را به خوبی لمس کرده و با آن درگیر هستند. شرکت‌های خدماتی باید عضو اتاق فکر و نقش‌آفرین در تصمیم‌سازی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران باشند و مشکلات را به متولیان امر منتقل و راهکارهای مناسب رفع موانع تولید را ارائه کنند.

متاسفانه جایگاه شرکت‌های خدماتی به درستی تبیین نشده است و شرکت‌های خدماتی تا‌کنون نماینده‌ای در وزارت صمت نداشته‌اند تا بتوانند مشکلات صاحبان صنایع را به درستی منتقل کنند، تا بلکه در تصمیماتی که اتخاذ می‌شود نظرات آنها بررسی و بعد از آن تصمیم‌سازی و اجرا شود. متاسفانه هم‌اکنون صاحبان صنایع و متولیان تولید هیچ نقشی در خصوص تصمیم‌گیری‌ها نداشته و نظری از آنان خواسته نشده است.

حال این سوال پیش می‌آید  که تاکنون کدام یک از جلساتی که در خصوص رفع موانع تولید برگزار شده از شرکت‌های خدماتی که همان صاحبان صنایع هستند دعوت به‌عمل آمده است؟

در وزارت صنایع جای خالی شرکت‌های خدماتی به خوبی احساس می‌شود در صورتی که شرکت‌های خدماتی می‌توانند به عنوان یکی از ارکان برنامه‌ریز و تصمیم‌گیرنده در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کنار آنها باشند. چراکه به خوبی در حوزه تولید حضور داشته و مشکلات آن را لمس کرده و می‌توانند تجربیات خود را رایگان به‌منظور جهش تولید در اختیار مسوولان قرار دهند.