وی با بیان اینکه همسویی در افزایش مصرف برق صنعتی و توسعه صنعت صورت گرفته است، افزود: صنعت در سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته و در شهرک‌های صنعتی این مهم محقق شده است، به‌طوری که سال گذشته نرخ واگذاری‌های ما برای سرمایه‌گذاری دو برابر شده است. رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ قرارداد جدید واگذاری در قالب بیش از پنج هزار هکتار اراضی منعقد و ۶۵ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شد. رسولیان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری در کشور توسط بخش صنعت حل می‌شود، بیان کرد: برای تحقق این امر موظفیم زیرساخت‌ها را تامین و بوروکراسی را حذف کنیم.

وی عنوان کرد: هر بنگاه اقتصادی مورد بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی به‌‌طور متوسط ۲۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند و در این راستا ۹ هزار واحد بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که در صورت بهره‌برداری، ۱۸۰ هزار شغل ایجاد می‌کند و نگرانی‌ها را در بخش اشتغال برطرف می‌سازد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از وظایف سازمان متبوع خود را حمایت از صنایع کوچک و احیای واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: حضور افراد علمی و دارای صلاحیت لازم و همچنین تعامل با دانشگاه‌ها به‌عنوان مشاوران صنعت می‌تواند در این مهم موثر باشد، به‌طوری که در سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۵۰ واحد راکد با همین رویکرد توسط بخش خصوصی احیا شد. رسولیان به برنامه‌های حمایت از شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز اشاره کرد و افزود: امسال در نظر داریم ۱۰ هزار هکتار اراضی جدید برای فعالان اقتصادی فراهم کنیم. البته برخی استان‌ها و شهرها، مشکل زمین و حریم شعاع ۱۲۰ کیلومتری را دارند که این معضل در حال رفع شدن است.

وی همچنین به تقدیم بسته پیشنهادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: این بسته برای مانع‌زدایی و پشتیبانی در ۱۲ بند برای حمایت از تولید‌کنندگان تدوین و به‌زودی ابلاغ می‌شود. افرادی که واحدهای صنعتی خود را با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسانند، تخفیفات خوبی دارند؛ هم فاصله بین اقساط را کاهش داده و هم زمان ایجاد طرح‌های صنعتی و بوروکراسی‌های مربوط به اخذ مجوز حذف شده است.