این جلسه با راهبری امیر میثم گیاهی با موضوع تخریب خلاق و تاثیر  آن بر کارآفرینی آغاز شد که این مفهوم به عنوان یکی از روش‌های ایجاد ایده‌های نو و استارت‌آپی است. وی عنوان کرد بر این اساس باید با نگاهی تخریب‌کننده به شرایط حال و همچنین خلاقیت و نوگرایی در جهت تغییر به وضعیت مطلوب تر بتوانیم خدمات و محصولات بهتری عرضه کنیم. خروجی این تفکر باعث می‌شود که شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها نیازهای مشتریان خود را راحت‌تر، سریع‌تر، ارزان‌تر و هوشمندتر پاسخ دهند.

گیاهی با بیان ۶ مرحله از تفکر طراحی، اولین گام را  همدلی با مشتری برای شناسایی نیازهای او عنوان کرده و تعریف مساله و پس از آن ایده پردازی را گام‌های بعدی می‌داند. به گفته او در گام بعدی یک نمونه اولیه یا پروتوتایپ از ایده برگزیده آماده شده و تست محصول یا خدمات گرفته می‌شود و بعد از تحلیل نتایج تست، پیاده‌سازی انجام شده و این چرخه تکرار می‌شود.

در ادامه این جلسه، نمونه عملی هتل ترنج کیش در این حوزه توسط مالک و مدیر این مجموعه مورد بررسی قرار گرفت. نحوه سازوکار ارتباط با مشتریان، به خصوص مشتریان شاکی و اهمیت دادن به خواست‌ها و انتقادات آنها موضوع مورد بحث بود.

همچنین در این نشست توفیقی رئیس مرکز نوآوری کیش در زمینه اهمیت هوش مصنوعی و توسعه آن در آینده و کسب و کارها نکاتی را بیان کرد. همچنین در ادامه با بررسی موارد و نمونه‌های موفق ایرانی در اکوسیستم استارت‌آپی کشور، نکاتی در رابطه با تفکر طراحی ارائه شد.

در ادامه مدیر فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوال یکی از شرکت‌کنندگان در ارتباط با تاثیر مدیر نالایق و ضعف در ارتباط صحیح با منابع انسانی در پیشبرد اهداف یک سازمان و شرکت نکاتی را بیان کردند.

جلسه آتی این سلسله نشست‌ها با موضوع شهر هوشمند و تحول دیجیتال و فرصت‌های کارآفرینی در این عرصه در مرکز نوآوری کیش برگزار خواهد شد.