رئیس هیات‌عامل ایمیدرو در نشست هم‌اندیشی توسعه ریلی معدنی که با حضور میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران و محسن صالحی‌نیا، رئیس هیات عامل ایدرو برگزار شد، افزود: ایمیدرو آماده گسترش همکاری‌ها برای توسعه حمل و نقل ریلی است و به طور حتم این رویکرد علاوه بر خدمت‌رسانی به عموم مردم، حمل بار صنایع معدنی را تسهیل و سرعت خواهد بخشید.

وجیه‌الله جعفری افزود: در این راستا، کارگروه مشترکی بین سازمان‌های ذی‌ربط و با تمرکز بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی تشکیل شده است، تا اهداف توسعه‌ای بیش از پیش سرعت یابد.

وی تصریح کرد: نقشه راه توسعه ناوگان ریلی معدنی در دستور کار است و نقشه راه ما، برای پیشبرد برنامه‌ها محسوب می‌شود. در نقشه راه فوق، ایمیدرو و شرکت راه‌آهن حوزه توسعه ریلی را بر عهده دارند و ایدرو در بخش ساخت لکوموتیو مشارکت خواهد داشت.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت راه آهن طی سخنانی گفت: یکی از عناصر مهم توسعه، حمل و نقل است که طبق بند ۲۴ سیاست‌های برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری، اولویت با حمل و نقل ریلی است.

میعاد صالحی افزود: توسعه خطوط، لکوموتیو و واگن‌های باری، برنامه‌های ما در مشارکت با ایمیدرو و ایدرو است و در این زمینه توسعه مسیرهای ریلی مرتبط با صنایع معدنی در قالب نقشه راه توسعه ناوگان ریلی معدنی تهیه می‌شود سپس وارد فاز اجرا می‌شویم.