به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از یونهاپ کره، چیزی که این شرکت آن را روبوراید می‌نامد، یک خدمات حمل و نقل جدید هیوندای موتور است که توسط فناوری رانندگی خودکار سطح ۴ اجرا می‌شود. اتوماسیون سطح ۴ برای وسایل نقلیه مستلزم خودروهای کاملا خودران است که به راننده انسانی نیاز ندارند.

این شرکت در نمایشگاه حمل و نقل ۲۰۲۱ سئول که در مرکز همایش KINTEX در گویانگ، شمال غربی سئول برگزار شد، توسعه فناوری رانندگی خودران سطح ۴ و همچنین نحوه آزمایش آن را در کره ارائه کرد. تفاوت اصلی بین رانندگی خودران سطح ۳ و سطح ۴ در آن است که وسایل نقلیه سطح ۴ می‌توانند در صورت بروز خطا یا خرابی سیستم مداخله کنند. به این معنا که این خودروها در اکثر شرایط و پیشامدها به مداخله انسانی نیاز ندارند. با این حال، هنوز هم انسان می‌تواند به صورت دستی کنترل خودرو را در دست گیرد.

جانگ وونگ جون، رئیس مرکز رانندگی خودران هیوندای، در این خصوص اظهار کرد: هیوندای موتور در حال توسعه فناوری خودران خود است که به همه اجازه می‌دهد با خیال راحت و ایمن بر اساس فلسفه «ایمنی جهانی» و «راحتی انتخابی» حرکت کنند. این شرکت بعدا جزئیات بیشتری در مورد این فرآیند عملیات آزمایشی ارائه خواهد کرد. هیوندای موتور برای اجرای فرآیند عملیات آزمایشی، از خودروی الکتریکی IONIQ ۵ خود استفاده خواهد کرد. این شرکت همچنین از یک کلیپ ویدئویی با خودروی الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی خود با نام Nexo، در حال رانندگی در شهر با استفاده از فناوری سطح ۴ خودران، در این نمایشگاه خودرو پرده‌برداری کرد. هیوندای نکسو یک خودروی هیدروژنی کراس اوور اس یووی است که برای بار نخست در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه بین‌المللی سی‌ئی‌اس و به عنوان جانشین خودروی هیوندای توسان اف‌سی‌ئی‌وی معرفی شد. نکسو لوکس‌ترین اس یووی هیوندای است. هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱۸ خودروی الکتریکی به بازارهای جهانی عرضه کند. نکسو از پلت‌فرم هیوندای توسان اف‌سی‌ئی‌وی بهره می‌برد و از مزایای آن نیز بهره‌مند است. اما قدرت بیشتر و وزن کمتری نسبت به آن دارد.

جانگ افزود این شرکت، به توسعه فناوری‌های رانندگی خودران خود که می‌توانند ایمن‌تر و راحت در محیط پیچیده‌تر رانندگی کنند، ادامه خواهد داد. هیوندای موتور برای افزایش راحتی شارژ خودروهای برقی خود اعلام کرد که تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی به نام E-pit را در سراسر کره گسترش خواهد داد. این شرکت قصد دارد ایستگاه‌های E-pit اضافی را در ججو، ایستگاه سئول، گوانگمیونگ و ۱۲ منطقه استراحتگاهی بزرگراه نصب کند. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ تقریبا ۸ میلیون وسیله نقلیه خودکار و نیمه خودکار به بازار عرضه شود. خودروهای ‌خودران پیش از اجازه تردد در خیابان‌ها، ابتدا باید ۶ سطح پیشرفت فناوری کمک راننده را گذرانده باشند.‌