برای حل این مشکل راه‌حل‌‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود، اما   ازآنجا‌ که این راه‌حل‌‌ها مبتنی بر نگاه سنتی به مقوله مسکن است و هیچ تجدیدنظر جدی در نوع نگاه حاصل نشده، بالطبع جوابگوی حل مشکلات این عرصه نیز نبوده ‌است.

از این رو مهم‌ترین مساله‌ای که باید درخصوص رفع مشکل مسکن به آن پرداخت، مساله تغییر نگاه نسبت به موضوع و حل آن از منظری دیگر است. نگاه به صنعتی‌سازی ساختمان و مسکن به عنوان یک ضرورت ملی همان تغییری است که باید ابتدا درتفکرات برنامه‌ریزی به  وجود بیاوریم تا با اتکای به آن به شیوه‌‌های جدید که مبتنی بر فناوری‌های نوین است روی آوریم.

در صورت حرکت به سمت صنعتی‌سازی ساختمان نه تنها توانایی پاسخگویی به تقاضای فعلی جامعه وجود خواهد داشت، بلکه در سرعت ساخت، کیفیت و قیمت تمام شده ساختمان نیز تاثیرات مثبت جدی خواهد گذاشت.

 به کارگیری فناوری‌های نوین در ساختمان‌سازی

در همین راستا مدیرعامل هلدینگ ساختمانی عقیق با بیان اینکه هیچ شرکتی تاکنون به موضوع صنعتی سازی ساختمان جدی ورود نکرده است، گفت: استفاده از برخی فناوری‌ها قیمت تمام شده ساختمان را آنقدر بالا می‌برد که خریدار امکان سرمایه‌گذاری و خرید ندارد، اما ما در حد توان فناوری‌ها را به‌کار می‌گیریم. مدیرعامل هلدینگ ساختمانی عقیق درباره سابقه فعالیت این شرکت، ابراز کرد: شرکت عقیق از دی ۱۳۸۶ ثبت و فعالیت رسمی‌آن آغاز شد و از سال ۱۳۹۰ عضو انجمن انبوه‌سازان است و به مدت دو سال جزو انبوه‌سازان برتر کشور بوده است. شیخ سجادیه درباره به‌کارگیری فناوری‌های نوین در ساختمان‌سازی اظهار کرد: استفاده از برخی فناوری‌ها قیمت تمام شده ساختمان را آنقدر بالا می‌برد که خریدار امکان سرمایه‌گذاری و خرید ندارد، اما در حد توان فناوری‌ها را به‌کار می‌گیریم؛ برای مثال اکنون دوره پنجره‌های دو جداره گذشته و سه جداره به‌کار می‌بریم یا دیوارهایی که بین دو واحد اجرا می‌شود، یکی از مشکلات آپارتمان‌نشینی صدایی است که بین دو واحد مبادله می‌شود که بسیار آزاردهنده است در این زمینه نیز از بلوک‌های لیکا استفاده می‌کنیم که عایق صدا و حرارت است‌. وی در زمینه تاسیسات نیز خاطرنشان کرد: یکی دو سال است که کولر آبی را از مجموعه‌ها حذف کرده‌ایم چون کولر آبی روزانه به طور متوسط ۲۰۰ لیتر مصرف آب دارد، از این رو مجموعه‌ها را به سیستم سرمایشی چیلر تجهیز کردیم که مصرف آب و برق کمتر و بهینه‌تر است؛ همچنین پروژه استفاده از آب خاکستری نیز در دست بررسی است که با فناوری آب‌های خاکستری ناشی از فاضلاب حمام و سینک ظرفشویی به چرخه  مصرف آب باز می‌گردد . هیچ شرکتی تاکنون به موضوع صنعتی‌سازی ساختمان جدی ورود نکرده است. شیخ سجادیه با بیان اینکه هیچ شرکتی تاکنون به موضوع صنعتی سازی ساختمان جدی ورود نکرده است، افزود: زیرساخت‌های این مهم وجود ندارد، اما ما به عنوان شرکتی که خود را پیشرو در حوزه صنعت ساخت می‌دانیم، پروژه‌های تحقیق و توسعه را نیز در نظر داریم و هم‌اکنون در زمینه صنعتی‌سازی از سقف‌های با متریال وافل اجرا استفاده می‌کنیم که شاید در اصفهان در ۵۰درصد از مجموعه‌ها اجرا می‌کنند.