رونمایی  رقیب «تسلا» از شاسی بلند برقی جدید

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، Henry Xia، یکی از بنیان‌گذاران شرکت اکسپنگ در یک بیانیه مطبوعاتی تصریح کرد: خودروی G۹ اولین مدل تولیدی شرکت ما است که از ابتدا برای بازارهای بین‌المللی و چینی، طراحی و توسعه‌ یافته است و این خودرو پیچیده‌ترین طرح‌های ما را برای مشتریان خود در سراسر جهان ارائه می‌دهد. عرضه G۹ بعد از مدل‌های G۳ SUV و P۷ و P۵ سدان، چهارمین خودروی برقی را به خط تولید اکسپنگ اضافه می‌کند. این دومین شاسی‌بلند در مجموعه اکسپنگ است و این اتفاق خودروی الکتریکی دیگری را به آن بخش رقابتی بازار وارد می‌کند.

خودروی G۹ اکسپنگ در کنار خودروهایی مانند مدل Y تسلا، نیو ES۶  و Li One Li Auto قرار خواهد گرفت و با آنها رقابت خواهد کرد. این شرکت هنوز جزئیات بیشتری را در رابطه با قیمت و برد و مسافت طی شده توسط این خودرو منتشر نکرده است. اما براساس اطلاعات موجود، خودروی G۹ اولین مدل اکسپنگ خواهد بود که به فناوری Xpilot ۴.۰، سیستم پیشرفته کمک راننده یا ADAS این شرکت مجهز شده است، که قرار است در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود. سیستم Xpilot به عنوان رقیبی برای Autopilot تسلا، به خودرو اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های نیمه خودران مانند تغییر خطوط را ارائه دهد. این خودرو همچنین دارای تراشه‌های رانندگی خودکار Orin-XNvidia است.

شرکت اکسپنگ می‌گوید: G۹ با سوپرشارژرهای X-Power ساخت این شرکت سازگار خواهد بود که به خودروها اجازه می‌دهد یک مسافت ۲۰۰ کیلومتری را با ۵ دقیقه شارژ طی کنند. خودروی G۹ همچنین دارای فناوری تشخیص نور و محدوده یا Lidar خواهد بود. لیدار، یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب‌شده، فاصله را اندازه می‌گیرد. این نوآوری یک فناوری کلیدی برای وسایل نقلیه خودران برای درک محیط خود است. در واقع یک خودرو بدون راننده یا روبات‌های اتوماتیک که در اطراف خود سنسورهای لیدار دارند، در هر لحظه با تابش پرتوهای نوری (لیزری) به اطراف و ثبت و تحلیل بازتاب آن و همچنین محاسبه زمان رفت و برگشت پرتو به همراه داده‌های سیستم GPS، درباره حرکت بعدی خود تصمیم‌گیری می‌کنند.