به گزارش رویترز،  انجمن خودروهای مسافربری چین (CPCA) روز پنج‌شنبه اعلام کرد که فروش تسلا از خودروهای ساخته شده در این کشور طی ماه ژوئن نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. این شرکت که در شانگهای خودروهای سدان مدل ۳ و خودروهای شاسی بلند مدل Y را تولید می‌کند، ۳۳هزار و ۱۵۵ دستگاه خودروی ساخت چین، از جمله وسایل نقلیه صادراتی، به فروش رساند در حالی که در ماه مه این رقم ۳۳هزار و ۴۶۳ دستگاه بود. بر اساس این گزارش، فروش داخلی تسلا در چین بهبود یافت به طوری که این شرکت در ماه ژوئن ۲۸هزار و ۱۳۸ دستگاه خودروی ساخت چین را به فروش رساند در حالی که ماه قبل این رقم ۲۱ هزار و ۹۳۶ دستگاه بود.

سهام شرکت تسلا روز پنج‌شنبه ۲/ ۱ درصد سقوط کرد و برای سومین جلسه معاملاتی متوالی روند نزولی داشت. قیمت اولیه مدل Y تسلا با برد مسافتی استاندارد که روز پنج‌شنبه به بازار عرضه شد، پس از در نظر گرفتن یارانه‌های دولت چین، حدود ۲۰ درصد کمتر از مدل Y با برد مسافتی طولانی تعیین شده است. قیمت اولیه این مدل ۲۷۶‌هزار یوآن(۴۲۵۸۸ دلار) است. این کاهش قیمت به مدلY این امکان را می‌دهد تا از یارانه‌های دولت چین که به وسایل نقلیه انرژی جدید با قیمت کمتر از ۳۰۰‌هزار یوآن ارائه می‌شود، بهره‌مند شود.

تسلا سال گذشته یک مدل استاندارد Y را از وب‌سایت خود در ایالات متحده حذف کرد، چرا که ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت گفته بود که برد مسافتی آن «غیر قابل‌قبول» و کمتر از ۲۵۰ مایل است. انجمن خودروهای مسافربری چین همچنین اعلام کرد که این کشور در ماه ژوئن ۶/ ۱ میلیون خودروی مسافری فروخته که نسبت به سال گذشته ۳/ ۵ درصد کاهش داشته است.