این امر جنرال الکتریک را قادر می‌سازد تا اولین فناوری خورشیدی FLEXINVERTER خود را در خارج از ایالات متحده مستقر کند و از اهداف انرژی پاک دولت ترکیه حمایت کند. تامین مالی پروژه بر اساس ساختار پروژه تنظیم می‌شود و از طریق جی پی مورگان به عنوان تنظیم‌کننده اصلی و وام‌دهنده، تحت ضمانت UKEF تامین می‌شود. گوتو دیویس، مدیر بین‌المللی سرمایه عمومی‌ در شرکت خدمات مالی انرژی GE، می‌گوید: جنرال‌الکتریک مفتخر است دوباره با UKEF در راستای ایجاد یکی از مهم‌ترین پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر ترکیه و اولین فناوری نیروگاه خورشیدی FLEXINVERTER جنرال الکتریک در خارج از ایالات متحده همکاری می‌کند. رابطه ما با UKEF ما را قادر می‌سازد تا برای مشتریان جنرال الکتریک دسترسی به منابع مالی متنوع و رقابتی پروژه‌های این شرکت  را که انرژی پایدار، قابل اعتماد و مقرون به صرفه ارائه می‌دهند، فراهم سازیم.

ادغام فناوری خورشیدی FLEXINVERTER و مونتاژ نیروگاه خورشیدی در بریتانیا رخ خواهد داد. به عنوان بخشی از الزامات بومی‌سازی، سایت Grid Solutions جنرال الکتریک در شهر گبزه ترکیه، ترانسفورماتورهایی را برای ادغام در سیستم اینورتر خورشیدی تولید خواهد کرد. علاوه بر فناوری خورشیدی جنرال الکتریک، این قرارداد شامل طراحی، مهندسی، مدیریت پروژه، مدیریت سایت و راه‌اندازی نیز می‌شود. آن ماری ترولیان، دبیر تجارت جهانی و چهره محبوب بین‌المللی بریتانیا در زمینه سازگاری و انعطاف‌پذیری برای ریاست COP۲۶، می‌گوید: برنامه‌های UKEF، بریتانیا را در قلب انتقال انرژی سبز جهانی قرار می‌دهد. ما با تامین مالی بیش از ۲۰۰ میلیون پوندی، به رساندن انرژی خورشیدی به ۲ میلیون خانوار ترکیه کمک می‌کنیم. اقدام قاطعانه بریتانیا به تنهایی برای مبارزه با بحران آب و هوا کافی نیست. حمایت‌های مالی UKEF سایر کشورها را تشویق می‌کند تا در انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنند و بازارهای جدیدی را برای کسب‌وکارهای بریتانیا باز می‌کند که به توسعه مشاغل سبز کمک می‌کند.

واحد انرژی‌های تجدیدپذیر جنرال الکتریک قبلا اجرای فناوری نیروگاه خورشیدی FLEXINVERTER را برای فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۲۶۷ مگاواتی Kalyon Enerji در استان کاراپینار تکمیل کرده است. پس از تکمیل، انتظار می‌رود این نیروگاه پاک تا اواخر سال ۲۰۲۲ برق تولیدی خود را به حدود ۲ میلیون خانوار ترک تحویل دهد. به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، این پروژه به ترکیه کمک می‌کند تا به توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر خود ادامه دهد و ۱۰ گیگاوات ظرفیت نیروگاه خورشیدی را بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۷ راه‌اندازی کند. پراکاش چاندرا، مدیرعامل انرژی‌های تجدیدپذیر هیبریدی در GE Renewable Energy می‌گوید: پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای انرژی خورشیدی در ترکیه وجود دارد که از طریق راه‌حل‌های هوشمند که به ادغام این منبع انرژی طبیعی در شبکه برق سراسری به روشی قابل اعتماد و در مقیاس مطلوب کمک می‌کند، می‌توان به آن دست یافت. نیروگاه خورشیدی FLEXINVERTER جنرال الکتریک ترکیبی از یک اینورتر خورشیدی، ترانسفورماتور برق ولتاژ متوسط و یک حلقه اصلی واحد MV اختیاری است که در یک محفظه مکعبی ایزو ۲۰ فوتی ادغام شده است.