بیت کوین مرز 50 هزار دلار را رد نکرد

بیشترین قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۹۳۳ دلار و کمترین قیمت آن ۳ هزار و ۶۳۲ دلار ثبت شده است و سرمایه بازار اتریوم تا این لحظه حدود ۴۴۱ میلیارد است.

کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر حدود ۲ تریلیون و ۲۹۰ میلیارد دلار گزارش می‌شود.

تصمیم ایلان ماسک در مورد دوج کوین جدی است

ایلان ماسک اخیرا اعلام کرده است در حال همکاری با توسعه‌دهندگان دوج کوین است تا سیستم نقل و انتقالات این ارز دیجیتال را کارآمدتر کند. انرژی مصرفی دوج کوین برای هر تراکنش ۰.۱۲ کیلووات ساعت است. این عدد برای بیت کوین ۷۰۷ کیلووات ساعت است. البته سیستم ارزهای دیجیتال به گونه‌ای است که رفته رفته فرایند استخراج آن‌ها انرژی‌برتر می‌شود و شاید این اختلاف در مصرف انرژی معیار دقیقی نباشد.

چندی پیش ایلان ماسک اعلام کرده بود که تسلا پذیرفتن بیت کوین را به خاطر مصرف بالای انرژی آن فعلا به حالت تعلیق درآورده است.

 
 

قیمت بیت کوین نیز تحت تاثیر این خبر شدیدا افت کرد. وقتی از مدیر تسلا سوال شد که چرا ارز دیجیتالی که همه ویژگی‌های مدنظرش را داشته باشد تولید نمی‌کند و از همان برای برآوردن مقاصد خود استفاده نمی‌کند، پاسخ داد، ایجاد یک ارز دیجیتال جدید کار دشواری است و تنها در صورتی که دوج کوین نتواند مقاصد وی را برآورده کند، به ایجاد یک ارز دیجیتال جدید اقدام می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.