سید‌پرویز فتاح با بیان آنکه قرض‌الحسنه به عنوان یک عمل اخلاقی، منشأ آثار و برکات بسیاری است، تصریح کرد: با تقویت شاخص‌های اخلاقی، انسانی، بانک سینا می‌تواند به پایگاه دینی قرض‌الحسنه‌ای و مردم‌دار تبدیل شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کمک به مستضعفان و محرومان تاکید کرد که با توجه به رسالت‌ها و ماموریت‌های مورد انتظار بانک سینا، افزایش حمایت‌های این بانک از مستضعفان و محرومان ضرورت دارد.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت نقش نظام بانکی در اصلاح ساختار اقتصادی کشور گفت: چنانچه بانک‌ها اصلاح شوند ساختار اقتصاد کشور نیز اصلاح می‌شود. لذا عمده اصلاح وضع اقتصادی کشور و مردم به عملکرد و سیاست‌های بانک‌ها بستگی دارد و این نهادها می‌توانند در راستای رونق و جهش اقتصادی کشور نقش موثری ایفا کنند.

در ادامه مدیر عامل بانک سینا ضمن ارائه گزارش عملکرد این بانک طی ۷ ماه منتهی به پایان مهر گفت: با تلاش و جدیت همکاران، عملکرد بانک سینا در شاخص‌های مختلف عملکردی از جمله در حوزه مانده سپرده‌ها مطلوب بوده به طوری که تحقق ۱۴۴درصدی اهداف نسبت به بودجه مهرماه و دستیابی ۸۴درصدی به اهداف در بودجه کل را شاهد هستیم.

سیدضیاء ایمانی همچنین افزود: عملکرد بانک سینا در حوزه تسهیلات و تعهدات نیز با توجه به برنامه پیش‌بینی شده برای مهرماه و پایان سال، قابل قبول بوده که طی آن درصد تحقق بودجه مهرماه در مانده تسهیلات خالص ۱۶۲درصد، در حوزه تسهیلات پرداختی ۱۲۰درصد و در بخش تعهدات صادره ریالی ۱۱۱درصد است و در مجموع، تحقق بودجه کل سال ۱۴۰۰ به ترتیب در بخش‌های مذکور، ۹۴درصد، ۷۰درصد و ۶۵درصد بوده است. وی با بیان آنکه بانک سینا در کنار توسعه فعالیت‌ها و جهش در اقدامات، استانداردها و نسبت‌های مالی را به خوبی مدیریت کرده است، گفت: نسبت مطالبات غیرجاری بانک طی سال گذشته ۱/ ۴درصد بوده که این رقم در پایان مهر به ۹/ ۳ رسیده است که با توجه به نسبت ۱۳ تا ۱۵درصدی نسبت مطالبات در شبکه بانکی، عملکرد بانک سینا در این حوزه ستودنی است.

ایمانی ادامه داد: یکی از اهداف عمده این بانک تامین رضایتمندی ذی‌نفعان به ویژه سهامداران گرامی‌ است که در این راستا بر اساس گزارش‌ها ۷۸درصد سود سال ۱۴۰۰ بانک محقق شده است. مدیرعامل بانک سینا در خصوص تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی و در جریان پرداخت بانک هم گفت: طی ۷ ماه ابتدایی سال جاری حدود ۱۹هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به واجدین شرایط پرداخت شده و حدود ۱۰هزار متقاضی نیز در مرحله دریافت تسهیلات قرار دارند. وی همچنین گزارشی از اقدامات بانک سینا در حوزه ترویج و توسعه بانکداری اسلامی ‌ارائه داد و افزود: بررسی شرعی و انطباق محصولات و خدمات بانک سینا با موازین فقهی و شرعی و موازین بانکداری اسلامی ‌و ارائه راهکار مناسب و پیشنهاد عملیاتی برای اصلاح و بهبود محصولات از این منظر یکی از اقدامات بانک در حوزه بانکداری اسلامی ‌است.