به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از رویترز، مرسک این هفته تایید کرد شرکت متخصص حمل‌ونقل هوایی سناتور اینترنشنال را به قیمت ۶۴۴ میلیون دلار خریداری کرده است، خبری که ماه گذشته توسط Loadstar Premium منتشر شد. این شرکت همچنین تایید کرد در سال آینده سه فروند بوئینگ ۷۶۷-۳۰۰F از ATSG اجاره خواهد کرد و دو فروند ۷۷۷F را نیز برای تحویل در سال ۲۰۲۴ خریداری خواهد کرد. منابع مطلع می‌گویند مرسک تلاش کرده بود بوئینگ ۷۷۷F را خریداری کند که این هواپیما در نهایت توسط CMA CGM خریداری شد. یک منبع همچنین اشاره کرده که مرسک در مقطعی در حال بررسی اخذ یک گواهینامه عملیاتی جدید برای فعالیت‌های هوایی بود، اما به نظر می‌رسد تصمیم گرفته است در عوض از شرکت هواپیمایی تابعه خود Star Air استفاده کند.

استارایر که در سال ۱۹۸۷ راه‌اندازی شد، تاکنون عمدتا به نمایندگی از شرکت‌های اکسپرس و با قرارداد بلندمدت برای شرکت UPS کار کرده است. ناوگانی متشکل از ۱۲ فروند ۷۶۷-۲۰۰Fs بسیار مسن، با میانگین سنی ۷/ ۳۳ سال، همه به صورت اجاره‌ای، بیشتر در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ اجاره شده‌اند. همچنین در ماه مه امسال یک فروند ۷۶۷-۲۰۰ را در سن ۳۸ سالگی اجاره کرد، اما سه فروند ۷۶۷-۳۰۰F جوان‌تر را نیز به کار می‌برد. بوئینگ ۷۷۷s به این شرکت اجازه می‌دهد تا خدمات باربری طولانی‌تر و عمومی‌تری را ارائه دهد، در حالی که ۷۶۷ در میان اپراتورهای سریع‌السیر محبوب است.

مرسک می‌گوید انتظار دارد حدود یک‌سوم بار هوایی خود را با ناوگان خود حمل کند، در حالی که برای حمل مابقی آن از خطوط هوایی چارتر و شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ریزی‌شده استفاده خواهد شد. مرسک اضافه کرد که متعهد به توسعه استفاده از سوخت‌های کربن خنثی است که اگر هواپیماهایش جوان‌تر بودند این امر آسان‌تر محقق می‌شد.